مسئولان آن چنان که باید به این رشته مدال آور در ایران بها نمی دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دوومیدانی یکی از رشته های پایه و پر مدال در المپیک است که در کشور ما بهای چندانی به آن داده نمی شود.

در حالی که در همه کشورهای دنیا برای حضور قدرتمندانه در المپیک و کسب و مدال آوری ورزش دوومیدانی سرمایه گذاری هنگفتی می کنند اما در کشور ما به این ورزش پایه و مادر مسئولان توجه خاصی نمی کنند ،حتی حامیان مالی هم حاضر نمی شوند که در این ورزش ریسک کرده و سرمایه گذاری کنند.

یکی از اقداماتی که باعث رشد و شکوفایی این رشته پایه و مادر در کشور می شود برپایه لیگ پویا و منظم است که مدیران ارشد این فدراسیون در این زمینه همکاری لازم را با دوندگان به همراه نمی آورند و از آنها هیچ حمایتی نمی کنند،از همه بد تر این که ورزشکاری که در رقابت های کشوری صاحب مقام و عنوان می شود در رقابت های لیگ برتر،در صورتی که تیم آن استان به حد نصاب لازم نرسد،ورزشکاران شهرستانی چون هیچ حامی مالی ندارند که در این مسابقات حتی شده تک نفری هم شرکت کنند،اما این امر مهم هم میسر نمی شود.

این موضوع عجیب و غریب باعث می شود که انگیزه ورزشکاران به راحتی از بین برود و دیگر علاقه ای برای ادامه ورزش حرفه ای نداشته باشند،حتی این مسئله باعث می شود که دوومیدانی کاران برای ادامه فعالیت حرفه ای خودشان به کشورهای مجاور و نه چندان مطرح کوچ و هجرت کنند.

از فدراسیون دوومیدانی این انتظار می رود که به دوومیدانی کاران بیش تر اهمیت بدهند و با حمایت از آنها مانع حضور این ورزشکاران در دیگر کشورها شوند و فرصتی را برای شکوفایی دوومیدانی کاران در کشور فراهم کنند.


مهاجرشجاعی: فدراسیون باید مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی مختلف برگزار کند و باشگاه هایی در این رقابت ها شرکت کنند که از حامی مالی قدرتمند تری نسبت به سایر تیم ها برخوردار باشند.

وی افزود:فدراسیون باید مکاتباتی را با تیم هایی مانند ذوب آهن و دانشگاه آزاد که یک باشگاه فرهنگی ورزشی هستند انجام دهد و برای آنان نامه ارسال کند که اساسنامه امسال فدراسیون دوومیدانی براساس این قوانین وضع شده است و آیا این باشگاه ها حاضرند در لیگ باشگاه ها تیم داری کنند یا نه.

مهاجرشجاعی در پایان یادآورشد: فدراسیون باید تدابیری بیاندیشد افرادی که نمی توانند به هر دلیلی در رقابت های قهرمانی باشگاه ها شرکت کنند برای آنان مسابقات در رده های سنی مختلف و در شهرستان ها برگزار کنند تا انگیزه ورزشکاران برای آینده از بین نرود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار