معاون اداری مالی وزیر علوم از اختصاص 25 درصد بودجه به دانشگاه‌ها در سه ماه اول امسال برای اولین بار خبر داد و گفت: از سال آینده بودجه دانشگاهها براساس سطح بندی تعیین می شود.

محمد حسین امید معاون اداری مالی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به پرداخت نشدن حدود هزار میلیارد تومان از بودجه آموزش عالی کشور، مشکلات زیادی در ابتدای سال برای دانشگاه‌ها ایجاد شد.

وی افزود: در گام بعدی بر اساس مذاکرات با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار است بخشی از کسری بودجه سال‌ گذشته و سال‌های قبل دانشگاه‌ها جبران شود که امیدواریم این مسئله تا پایان امسال اتفاق بیفتد.

به گفته معاون مالی اداری وزارت علوم، با قولی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به آن عمل کرد، در سه ماه اول امسال برای نخستین بار 25 درصد بودجه به دانشگاه‌ها اختصاص داده شد که این عدد اعتبار خوبی بود.

امید بودجه دانشگاهها برای سال آینده را بر اساس مدل سطح بندی دانست و بیان کرد: برای دانشگاه‌های برتر در برنامه ششم مانند برنامه پنجم سهمی از بودجه پیش‌بینی می‌شود. همچنین باید ضرایبی از بودجه برای دانشگاه‌های مناطق محروم و دانشگاه‌های برتر که از نظر کیفیت و نسبت میزان استاد به دانشگاه در شرایط مطلوبی هستند،‌ قرار دهیم.

معاون اداری مالی وزارت علوم درباره حذف بودجه حمایتی دانشگاه های برتر از ردیف بودجه 95 عنوان کرد: بودجه حمایتی اختصاص یافته از سوی دولت برای دانشگاههای برتر از ردیف بودجه سال 95 حذف شده است.

وی ادامه داد: بودجه حمایتی دولت از دانشگاه های برتر کشور در سال 94 نیز به این دانشگاه ها اختصاص نیافت و در خصوص بودجه حمایتی دولت از دانشگاه های برتر منتظر برنامه ششم هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، طبق قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه دولت باید به دانشگاه های برتر زیر مجموعه وزارتخانه های علوم و بهداشت برای توسعه فعالیت های علمی و آموزشی آنها کمک مالی کند بنابراین دولت مجاز است از 10 دانشگاه برتر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پنج دانشگاه برتر وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که دارای عملکرد برجسته در راستای گسترش مرزهای دانش و فناوری هستند حمایت مالی و حقوقی و پشتیبانی ویژه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار