دوازدهمين دوره جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان همزمان با ایام میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، محمد مصطفی(صلوات الله علیه) و صادق آل محمد(ص) در فرهنگسرای مهر این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این جشنواره سراسری نیمه دوم آذرماه سال جاریبا سرفصل‌ها و موضوعات دارای اولویت از جمله آشنايي با سيره و سبک زندگي نبوي و نیز مكتب جعفري با عنایت به تقارن برگزاری با دو میلاد بزرگ مسلمانان و شیعیان،عید میلاد نبی اکرم(ص) و امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

مجتبی رضازاده، اهتمام به فرهنگ مهدويت و انتظار را یکی دیگر از اولویت‌های مضمونی و محتوایی دستور کار دبیرخانه جشنواره دانست و افزود: سرفصل « انقلاب اسلامي و فرهنگ ايثار و شهادت » درراستای توجه به رشادت‌های مجاهدان و مبارزان طریق حق در مقابله با تروریست‌های تکفیری و مزدوران جبهه استکبار و نگاه ویژه به لاله‌های سرخ عرصه دفاع از حرم (مدافعان حرم) علاوه بر حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس به عنوان اولویت دیگر این جشنواره است.

وی، پرداختن به «سبک زندگی اسلامی ایرانی » به عنوان یکی از منویات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر را از دیگر اولویت‌های جشنواره دوازدهم برشمرد و افزود: تلاش بر آن است تا در این دوره با اتخاذ نگرشی کاربردی، مصادیق این سبک زندگی نظیر «عفاف و حجاب»، «ساده زيستي و پرهيز از تجملگرايي» در کنار تحلیل معضلات و چالش‌هایی چون «اعتياد و طلاق» و نیز «فرصت ها و تهديدهاي فضاي مجازي» از منظر هنر صحنه به مخاطبان که به طور عموم خانواده‌ها هستند نمایش داده‌شود.

به‌گفته‌وی، موضوع « حقوق شهروندي و فرهنگ شهرنشيني» نیز با توجه به رسالت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در عرصه فرهنگ شهروندی از دیگر اولویت‌های موضوعی برگزاری این جشنواره است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، اظهار داشت: هنرمندان حوزه نمایش بر اساس موضوع حقوق شهروندي می‌توانند آثاری در زمینه‌های «فرهنگ و آيين همسايه داري و آپارتمان نشيني»، «احترام به قوانين راهنمايي و رانندگي»، «تقويت حس احترام متقابل» و «مسئوليت پذيري و انضباط اجتماعي» ارائه کنند.

رضازاده، پیش‌بینی برگزاری کارگاه‌های آموزشي و نشست هاي تخصصي با حضور صاحب‌نظران و اساتید برجسته عرصه تئاتر به منظور افزایش بعد آموزشی و غنای محتوایی، جشنواره علاوه بر دو بخش نمایش صحنه‌ای و خیابانی آن را تاکیدکرد و گفت: 31 شهریورماه سال جاری مهلت ارسال متون نمایشی است.

وی، با اشاره به اینکهمتقاضیان نخست باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانیmehrfestival.ir اقدام به ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری در قالب نسخه چاپی کنند تصریح کرد: ثبت‌نام‌کنندگان مدارک مورد نیاز نظیر مجوز كتبي نويسنده، چكيده سوابق هنري كارگردان، چكيده سوابق هنري گروه و خلاصه متن نمايش را در یک صفحهA4و به صورت تایپیارائه کنند.

به‌گفته‌وی، ارسال سه نسخه از متن نمايش تايپ شده در حوزه نمایش صحنه‌ای و ارسال سه حلقه لوح فشرده از فيلم نمايش در بخش نمایش خیابانی از طريق پست به نشاني «كاشان، ميدان شورا، بلوار شهيدان خاندايي، فرهنگسراي مهر، دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان» و با کد پستی 1311-87137 از دیگر اقدامات لازم برای شرکت در این جشنواره ملی است.

رضازاده، اظهارداشت: نتایج بازخوانی متون پس از ارسال آثار تا 20 مهرماه سال جاری اعلام می‌شود و فرآیند انتخاب پس از بازبینی نمایش‌ها طی روزهای بیستم تا سی‌ام آبان‌ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

وی، در پایان افزود: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ضوابط و شرایط شرکت در جشنواره می‌توانند با شماره تلفن‌های 1-03155424200 تماس حاصل کرده و یا به تارنمای جششنواره به نشانیmehrfestival.ir مراجعه کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.