مدیر کل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به مراکز پیش دبستانی مجوز دار برای حضور نوآموزان بسیار ضروری است.

رخساره فضلی مدیر کل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ضرورت توجه به نوع مراکز پیش دبستانی گفت: خانواده‌ها باید در انتخاب مراکز پیش دبستانی نهایت دقت را داشته باشند تا فرزندانشان در مراکزی که تحت مجوز رسمی آموزش و پرورش هستند تعلیم ببینند.

وی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی تاثیر بسزایی در روند آموزه‌های اجتماعی و تربیتی دارد، ادامه داد: از جمله مهمترین اهدافی که در مراکز پیش دبستانی استاندارد  و دارای مجوز آموزش و پرورش مورد توجه است بحث مهارتهای اجتماعی افراد را شامل می‌شود که بیشترین تمرکز در مباحث برقراری ارتباط صحیح، مهارت نه گفتن، مهارت تحمل کردن و رابطه‌ اجتماعی متعادل است.

فضلی با اشاره به اینکه این آموزه‌ها به افراد کمک می‌کنند تا در برابر تفاوت‌ها منعطف باشند، گفت: چنانچه بتوانیم چنین آموزه‌هایی را در نوآموزان پیش دبستانی نهادینه کنیم بدون شک در آینده شاهد عملکرد مثبتی در حوزه روابط اجتماعی هستیم چرا که آموزشهای دوران کودکی پایدار هستند.

مدیر کل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: به دلیل اهمیت بالای تعلیم مهارتهای اجتماعی علاوه بر آموزش و پرورش سایر نهادها نیز در این خصوص اعلام آمادگی کردند.  

وی افزود: رویکردهای آموزش مهارتهای اجتماعی را آموزش و پرورش تنظیم کرده و براساس مذاکراتی که با استانداری‌ها صورت گرفته این نهاد نیز حمایتهایی در حوزه فعالیتهای خود انجام می‌دهد. در واقع چنانچه از طرحهای این چنینی استقبال شود و سرمایه لازم برای آن اختصاص یابد فرصت مناسبی است تا بر اساس اهداف سند تحول بنیادی ماموریتهای اصلی دوره پیش دبستانی انجام شود.

فضلی یادآور شد: براساس تحقیقاتی که در سراسر دنیا انجام شده شواهد حاکی از آن است میزان بزهکاری و جرم در کودکانی که آموزش‌های استانداردی در دوره کودکی داشته‌اند بسیار کم بوده لذا این دوره جزو حساس‌ترین مقاطع تحصیلی برای افراد به شمار می‌آید.

مدیر کل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزشهای استاندارد و متناسب با شرایط سنی نو‌آموز صرفا به مراکز تحت مجوز آموزش و پرورش ارائه می‌شود بنابراین ضرورت توجه به این مدارس پیش دبستانی شدت می‌یابد.    

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.