مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح آبرسانی به مناطق حفاظت شده گرمسیری این استان برای بقای گونه های حیات وحش آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید اسدالله هاشمی افزود: این طرح در مناطق حفاظت شده سولک ،خائیز، خامی و دیل از توابع کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

وی اظهار کرد: آبرسانی سیار به این مناطق با دو دستگاه تانکر و لوله کشی چشمه ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه کمبود آب تاثیر مستقیم و جبران ناپذیری بر گونه های جانوری و گیاهی دارد، تصریح کرد: بر لزوم همکاری مرذدم ودوستداران محیط زیست برای حفظ گونه های جانوی و پرندگان تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ابرازکرد: این اداره برای جلوگیری از بروز آسیب و به مخاطره افتادن حیات گونه های جانوری به علت کمبود آب برنامه های مختلفی را در دستور کار خود داده است.

هاشمی ایجاد آبشخور های مصنوعی ، احیاء و لایروبی چشمه های موجود،آبرسانی سیار به حیات وحش، تغذیه دستی به گیاه خوران از جمله راهکارها برای در امان ماندن حیات وحش از بحران کم آبی است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: تامین آب گونه های جانوری در مناطق گرمسیری این استان از طریق لوله کشی آب چشمه های دائمی به 12 آبشخور صورت می گیرد.
یک پارک ملی،هفت منطقه حفاظت شده ،یک ذخیرگاه زیست کره ، پنج منطقه شکار ممنوع با وسعت 312هزار و466هکتار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

در کهگیلویه و بویراحمد از 240پستانداران، بیش از 200 گونه پرندگان ، 39 گونه خزندگان، 9 گونه ماهیان و سه گونه دوزیستان در این استان زندگی می کنند.

پوشش متنوع گیاهی از جمله ویژگی های طبیعت کهگیلویه بویراحمد است وافزون بر دو هزار گونه گیاهی را در خود جای داده است.

این استان 700 هزار نفری در جنوب غربی ایران قرار دارد

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.