مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت:زیرساخت های گردشگری این استان پاسخگوی استقبال مسافران نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمود باقری افزود: امکانات موجود پاسخگوی 20در صد از نیاز بازدیدکنندگان از جاذبه های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با اشاره به این که شهرستان های بویراحمد و دنا با 350 هزار نفر جمعیت در سه روز تعطیلات عید فطر میزبان بیش از یک میلیون مسافر بود، تصریح کرد: تنوع زیرساخت های اسکان از هتل های پنج ستاره تا سوئیت های ارزان قیمت نخستین نیاز توسعه گردشگری در این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد:افزایش زیرساخت های فضاهای تفریحی و فرهنگی نظیر مجموعه های رفاهی تفریحی، سینما و موزه برای پذیرایی بهتر از گردشگران نیازی های ضروری است.

باقری گفت:افزایش اعتبارات از صندوق توسعه ملی و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی از راهکارهای تقویت زیرساخت های گردشگری در این استان است.

باقری با یادآوری این که در سال گذشته تنها 12 میلیارد ریال برای تکمیل 35 پروژه گردشگری در حال اجرای کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت، افزود: برای هر یک از طرح ها بین 300 تا 700 میلیون ریال در نظر گرفته شده است که این اعتبارها جوابگوی تکمیل این طرحها نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۴ منطقه نمونه گردشگری، ۱۱ روستای هدف گردشگری، ۱۷ اردوگاه رفاهی و چهارکمپینگ اقامتی در این استان وجود دارد.

باقری گفت: ۱۱فضای اقامتی و پذیرایی با ۲۰۷ اتاق و ۶۹۸ تخت در کهگیلویه و بویراحمد خدمات رسانی می کند.

وی تصریح کرد:کهگیلویه وبویراحمد با داشتن بیش از 300تفرجگاه طبیعی، حدود دو هزارو 600 اثر تاریخی، بیش از 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران است.

وی با بیان اینکه مکانهای تفریحی تنگ گنجه ای،تنگ مهریان،تنگ تامرادی،چمشه میشی،کوه گل،روستای کریک،آبشار یاسوج ،پارک ساحلی و قسمتی از مناطق سردسیری شهرستان چرام مملو از مسافران و گردشگران شد افزود: بهره گیری از مساجد، حسینیه ها، سالن های ورزشی و پارک ها برای جبران کمبود زیرساخت ها بکار گرفته شد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود دو هزار و 600 اثر تاریخی است که از این تعداد بیش از 700 مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.

این استان 700 هزار نفری با طبیعت چهارفصل، جاذبه های متنوع گردشگری و اقلیم چهارفصل مقصد صدها هزار گردشگر در طول سال است

انتهای پیام /ف
برچسب ها: زیرساخت ، گردشگر ، مسافر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.