رئیس مرکز تحقیقات بیماری های غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد ومتابولیسم گفت: پروژه steps به منظور غربالگری سلامت مردم ایران در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرشاد فرزادفر رئیس مرکز تحقیقات بیماری های غیرواگیر   پژوهشگاه علوم غدد ومتابولیسم صبح امروز در حاشیه بازدید نمایندگان عالی رتبه جهانی از این پژوهشگاه با اشاره به همکاری این مرکز  با دانشگاه علوم پزشکی گفت: در این مرکز سنجش سطح سلامت مردم اجرای مطالعاتی در زمینه سلامت مردم و نحوه بهبود سطح سلامت با هدف کنترل بیماری های غیرواگیر اقدامات موثری صورت می گیرد. 
 
وی بیان کرد: در این پژوهشگاه 150 مقاله در  زمینه های مختلف علمی پژوهشی در مجله معتبر به چاپ رسیده است. 
 
رئیس مرکز تحقیقات بیماری های غیرواگیر  پژوهشگاه علوم غدد ومتابولیسم ابراز داشت: این پژوهشگاه با مرکز تحقیقات بین المللی ،سازمان بهداشت جهانی، یونیسف، دانشگاه هاوارد، دانشگاه هاپکینگز و آکسفورد انگلیس همکاری خوبی در زمینه های علمی و پژوهشی دارد. 
 
فرزادفر ادامه داد: این پژوهشگاه در بیست و یکمین جشنواره علوم پزشکی رازی مقام اول را کسب کرده و پروژه مهمی تحت عنوان بار بیماری ها که به میزان شیوع و بروز بیماری های مختلف می پردازد برای 290 بیماري و ٦٧ عامل خطرانجام شده است.
 
وی ابراز داشت: در این مرکز حدود 90 پژوهشگر و 47 دانشجوی ارشد و دکترا به کار تحقیق و پژوهش مشغول بوده و در این پژوهشگاه پروژه بزرگ steps که به وضع سلامت کشور می پردازد آغاز شده و قرار است در این پروژه بر روی 31 هزار نفر از مردم سراسر کشور آزمایش های مرتبط با هدف مرکز صورت می گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های غیرواگیر  پژوهشگاه علوم غدد ومتابولیسم یادآور شد: پروژه steps تحت عنوان پیمایش ملی عوامل خطرساز بیماری های غیرواگیر در ایران انجام می شود و در آن اقدامات پرسشگری و نمونه گیری صورت می گیرد. 
 
فرزادفر ادامه داد: پروژه steps با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و وزارت بهداشت انجام می شود و برای این پروژه نرم افزار مخصوص آن طراحی شده است. 
 
وی عنوان کرد: برای این طرح 280 هزار لوله آزمایش در جهت نمونه گیری از خون افراد درنظر گرفته می شود.
 
رییس مرکز تحقیقات بیماری های غیرواگیر  پژوهشگاه علوم غدد ومتابولیسم گفت: پروژه مطالعه سلامت بهورزان، پروژه telematic و پروژه IraPENدر حال پیگیری برای راه اندازی است. 
 
انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار