مدیر کل امور فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش از آمادگی 25 هزار کانون فرهنگی در 7 میلیون رشته برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی علی اکبرزاده مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری پیرامون برنامه های پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای تابستان 95 که صبح امروز در محل این وزارت خانه برگزار شد، با بیان اینکه 25 هزار مرکز برای غنی سازی  اوقات فراغت دانش آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: در این مراکز در 7 هزار رشته امکان شرکت دانش آموزان وجود دارد. 
 
وی در ادامه به جشنواره ها و اردوهای در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: تشکیل پایگاه‌های  تابستانی دانش آموزان هفته دوم تیرماه آغاز شده و تا هفته دوم شهریور ماه ادامه می‌ یابد که میزبان این مراسم پایگاه ها و مراکز تابستانی سراسر کشور هستند. 
 
علی اکبرزاده به برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزان نیز اشاره داشت و گفت: افتتاحیه این اردو در 25 تیرماه انجام شده و تا 10 شهریور با حضور 10 هزار دانش آموز دختر و پسر در مناطق محروم ادامه دارد. 
 
وی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده را اردوی دانش آموزان مناطق مرزی نام برد و عنوان کرد: این اردو در 2 گروه دختران و پسران انجام می شود که برای پسران از 21 تیرماه در اردوگاه کشوری شهیدبهشتی آغاز و تا 23 تیرماه ادامه می یابد همچنین اردوی دختران به میزبانی اردوگاه کشوری شهید باهنر تهران از دوم مرداد تا چهارم مرداد انجام می شود. 
 
مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اردوی دانش آموزان زیارت اولی هم در دستور کار معاونت آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش قرار دارد که با میزبانی 3 استان مشهد، قم و شیراز برای دانش آموزان از 14 مرداد تا 24 مردادماه برگزار می‌شود و جمعیت در نظر گرفته شده برای این اردو 17 هزار دانش آموز تعیین شده و به دلیل آنکه طی 3 روز پیش بینی شده امکان پوشش این افراد وجود ندارد برای تکمیل اردو روزهای دیگری نیز در دستور کار قرار می گیرد. 
 
علی اکبرزاده به استمرار اردو راهیان نور در طی سالیان اخیر اشاره داشت و گفت: در 2  مرحله قبل 650 هزار اعزام به مناطق جنگی شمال غرب صورت گرفته و امسال نیز برنامه داریم تا با همکاری سپاه و بسیج کار اعزام مناطق کرمانشاه ایلام و خوزستان با کیفیت بالاتری انجام شود. 
 
وی همایش شوراهای برتر دانش آموزی را از دیگر برنامه های معاونت پرورشی و فرهنگی برشمرد و گفت: این برنامه برای پسران در اردوگاه فاطمه زهرای سیستان و بلوچستان از 20 الی 22 شهریور ماه و برای دختران از 7 تا 9 مرداد ماه در اردوگاه شهید رجایی نیشابور برگزار می شود همچنین بخشی دیگر از پسران از 5 تا 7 شهریور در اردوگاه مقدس اردبیلی برای این همایش حضور پیدا می کنند. 
 
مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به دوره آموزشی مدیران اردوگاه ها اشاره داشت و عنوان کرد: در اردوگاه سان ایچ استان یزد 23 الی 29 شهریورماه دوره آموزشی تدارک دیده شده که در آن مباحثی نظیر آشنایی با قوانین و مقررات به روز برای ساماندهی و مدیریت اردوگاه ها مطرح می شود. 
 
علی اکبرزاده ادامه داد: در حال حاضر بیش از 300 هزار اردوگاه وجود دارد که قریب به 250 اردوگاه فعال بوده و سایر اردوگاه ها به صورت نیمه فعال و غیرفعال هستند که برای استفاده از پتانسیل این اردوگاه های فعال و نیمه فعال هم برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش به جشنواره گروه سرود کرال فرهنگیان از دیگر برنامه های معاونت پرورشی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: این جشنواره در 2 بخش رقابتی و آموزشی برای همکاران فرهنگی زن و مرد در اردوگاه شهیدبهشتی اصفهان در روزهای دوم و سوم شهریور ماه در نظر گرفته شده است. 
 
وی به برنامه‌هایی مبتنی بر تربیت سیاسی معلمان اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته 102 نفر از معلمان سراسر کشور طی 3 روز در برنامه تربیت سیاسی و اجتماعی شرکت کردند و امسال در ادامه این طرح تصمیم داریم از 32 منطقه کشور معلمانی برای این هدف انتخاب کرده و آموزش دهیم. 
 
وی از کرسی های آزاد اندیشی و برگزاری جلسات با هدف تربیت سیاسی خبر داد و گفت: به دلیل آنکه پست سازمانی با این عنوان در آموزش و پرورش وجود ندارد اما بایستی این وظیفه در آموزش و پرورش اجرا شود که برگزاری چنین دوره هایی الزامی است. 
 
تجهیز بیش  از 3 هزار کتابخانه کلاسی در مقطع ابتدایی 
 مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از تخصیص بیش از دو میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های کلاسی خبر داد و گفت: با مشارکت وزارت ارشاد کار تجهیز کتابخانه های کلاسی همچنان تداوم دارد و اولویت اول برای ایجاد و تجهیز به مدارس ابتدایی مناطق مرزی اختصاص می یابد. 
 
وی ادامه داد: مدارس 28 استان کشور با بیش از 3 هزار کلاس درس تحت پوشش این طرح قرار داشته و سعی داریم برای سال تحصیلی آینده نیز تعداد مدارس تحت پوشش را افزایش دهیم که اعتباری غریب به دو میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است. 
 
علی اکبر زاده از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای گسترش فرهنگ کتاب خوانی را تداوم برگزاری مسابقات کتابخوانی دانش آموزان نام برد و اظهار کرد: علاوه بر این مسئله افزایش تعدا کتابیاران از 60 هزار نفر به 121 هزار نفر برای سال تحصیلی جدید نشان از توسعه بحث کتابخوانی بین دانش آموزان است. 
 
عفاف و حجاب رویکرد اصلی برنامه های فرهنگی پرورشی 
 علی اکبر زاده با اشاره به اینکه بر اساس نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث عفاف و حجاب مطرح شده و 21 بند از این طرح به آموزش و پرورش مربوط می‌شود، اظهار کرد: از گروه های فعال وزارت آموزش و پرورش کارگروه عفاف و حجاب است که براساس اقتضای مسئله معاونت های مختلف این وزارت خانه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را به عهده گرفته و گزارش عملکرد آن در کارگروه عفاف و حجاب مطرح می شود. 
 
وی بیان کرد: در برنامه های پرورش و فرهنگی در نظر گرفته شده برای دانش آموزان نیز به بحث حجاب و عفاف نگاه ویژه می شود اما به طور صریح این مسئله مطرح نشده بلکه در قبال برنامه های مختلفی که دانش آموزان به آن گرایش دارند آموزه های عفاف و حجاب تعلیم داده می شود. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار