رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: راه آهن شهر تهران آلودگی صوتی، هوا و سیما ایجاد کرده و امنیت روانی مردم را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در دویست و هفتاد و پنحمین  جلسه  شورای شهر تهران در رابطه با مشکلات مردم منطقه 17 و 18 به واسطه وجود خطوط راه آهن، اظهار داشت: نباید این خدمات، محیط زیست را تهدید و امنیت روانی مردم را مخدوش کند.

وی  بیان داشت: با توجه به اینکه 28 سال از پایان هشت سال دفاع مقدس می گذرد، آیا این زمان برای ارتقای زیرساختها و دستیابی به تکنولوژی روز دنیا کافی نبوده است؟ تکنولوژی مورد استفاده در خطوط راه آهن مربوط به چند دهه قبل است و این نحوه ارائه خدمات قابل پذیرش نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: گفته می شود در توکیو یا سایر شهرهای پیشرفته، راه آهن در مرکز شهر ایجاد می شود، به دلیل رعایت سایر ملاحظات بوده است، مقایسه تهران با این شهرها غیرمنطقی است.

وی ادامه داد: ساختمان های شهرهای پیشرفته، زلزله های 7 ریشتری را تحمل می کند و آلودگی صوتی به داخل ساختمان ها منتقل نمی شود، اما ساختمان های محقر حاشیه خطوط راه آهن تهران وقتی قطارهای دیزلی راه آهن با سرعت 30 کیلومتر از کنارشان عبور می کند، لرزه ای معادل 4 ریشتر را تحمل می کنند.

حافظی گفت: پیشنهاد می کنم وی یک شب میهمان ساکنان خون گرم حاشیه راه آهن شود تا از نزدیک شاهد باشند که چگونه آرامش ساکنان حاشیه خطوط راه آهن مختل می شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به طرح جامع شهر تهران، گفت: راهبردها در این طرح احصا شده و طرح موضعی راه آهن و خطوط آن نیز پیش بینی شده است و بر این اساس باید تا پایان سال 90 مکان یابی، اصلاح رویه ها و تعیین تکلیف خطوط انجام می شد.

حافظی بابیان اینکه راه آهن شهر تهران آلودگی صوتی، سیما و منظر، هوا و لرزه ای ایجاد کرده است، گفت: حمل و نقل ارزان، سریع و ایمن مطالبه جدی مردم است و نباید خدمات راه آهن منجر به تهدید آرامش مردم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار