رئیس اداره بهزیستی هندیجان توجه به مناسب سازی محیط در ساخت و سازهای جدید را کمکی به کاهش مشکلات معلولان و استفاده بیش تر آن ها از امکانات و خدمات عمومی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ماشاالله مکتوفی اظهار کرد: مناسب سازی محیط زمینه استفاده از امکانات عمومی و خدمات شهری برای معلولان را مانند افراد عادی فراهم می کند.

وی گفت: مناسب سازی محیط در شهرها یک ضرورت است و همه باید خود را در اجرای آن مسئول بدانند.

مکتوفی بیان داشت: در زمان حاضر بیش از یک هزار و 200 نفر با معلولیت های مختلف در سطح شهرستان هندیجان شناسایی شده که توجه به مناسب سازی محیط برای این قشر بسیار ضروری است.

وی اذعان کرد: وضعیت مناسب سازی برای رفت و آمد معلولان در هندیجان مناسب نیست و لازم است ضمن تصحیح ساختمان ها و معابر در ساخت و سازهای جدید به مناسب سازی محیط توجه ویژه شود.

وی گفت: رعایت نکردن لزامات مناسب سازی در ورودی مغازه های نوساز به معضلی برای معلولان تبدیل و چهره ای نامناسب برای شهر به وجود آورده است.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان افزود: انتظار می رود اداره های مسئول بخصوص شهرداری در هنگام صدور پروانه ساختمان و پایان کار نسبت به نظارت جهت رعایت مقررات مناسب سازی محیط برای معلولان و جانبازان همکاری و هماهنگی لازم را با بهزیستی داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جلسات مناسب سازی محیط به طور منظم در شهرستان تشکیل و مصوبات جهت اجرا به اعضا ابلاغ می گردد و شایسته است دستگاه های اجرایی و بانک ها در زمینه اجرای این مصوبات در سال جاری با جدیت اقدام نمایند.

شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب استان خوزستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.