به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه
خبرنگاران جوان از همدان؛ پروین قربانیان افزود: تابستان امسال پایگاه های نیکان و مدرس 2 در شهر همدان و پایگاه های یاس و رشد یک در شهرستان ملایر در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه اوقات فراغت یکی از مهمترین فرصت های تربیتی است گفت: غنی سازی فرصت های فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه به منظور رشد همه جانبه شخصیت آنان و استمرار فعالیت های آموزشی، پرورشی و تربیتی در ایام تابستان از جمله اهداف تشکیل پایگاه های تابستانی است.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان همچنین ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی و اجتماعی و مهارت فنی، حرفه ای و هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه، تقویت روحیه خود باوری و مسئولیت پذیری این دانش آموزان را از دیگر اهداف تشکیل پایگاه های تابستانی برشمرد.
وی اضافه کرد:آموزش های مختلفی در زمینه های فرهنگی، هنری، ورزشی، توانبخشی، اجتماعی، علمی و مهارتی توسط مربیان در پایگاه های تابستانی مدارس استثنایی استان همدان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه مدارس نقش انکار ناپذیری در برنامه ریزی صحیح اوقات فراغت دانش آموزان دارند گفت: اگر چه گروه های مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه دارای ویژگی های خاصی هستند اما همه آنها نیازهای مشترک دارند.
قربانیان با اشاره به فعالیت 3 پایگاه تابستانی در سال گذشته گفت: اگر فعالیت های تابستانی متناسب با نیازهای دانش آموزان برنامه ریزی شود در راستای شکوفایی استعدادهای آنان نقش بسزایی دارد لذا پایگاه های تابستانی فرصت بسیار مناسبی است تا علاوه بر استمرار فعالیت های آموزشی و توانبخشی به جنبه های پرورشی دانش آموزان توجه بیشتری شود.
انتهای پیام/ د