محصولات فراسودمند بر پایه خرما با فرآوری زیستی در شادگان تولیدمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛دبیر شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: طرح تولید محصولات فراسودمند بر پایه خرما با فرآوری زیستی در شادگان، در شورای اقتصاد دانش‌بنیان استان و سازمان مرکزی دانشگاه تصویب شده است و در مرحله خرید سوله و تجهیزات است.

دکتر علی غلامی افزود: طرح تولید محصولات فراسودمند بر پایه خرما با فرآوری زیستی به‌صورت مشترک میان دانشگاه آزاد واحدهای اهواز و شادگان اجرا می‌شود.

وی گفت: در این طرح کارخانه بسته‌بندی و تولید فرآورده‌های خرما با ظرفیت سه هزار و 400 تن به‌صورت تخصصی که 2 هزار و 900 تن محصولات اصلی و 500 تن محصولات فرعی مانند پودر هسته خرما، قهوه خرما، شکلات خرما و ... خواهد بود، احداث و راه‌اندازی می‌شود.

دبیر شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان این‌که هر کدام از این محصولات دارای خط تولید جدگانه‌ای هستند، افزود: این طرح در شورای اقتصاد دانش‌بنیان استان و سازمان مرکزی دانشگاه تصویب شده و هم‌اکنون در مرحله خرید سوله و تجهیزات لازم در شادگان است.

غلامی گفت: سرمایه‌گذاری و فراهم کردن امکانات تولید مناسب و مطابق با استانداردهای به‌روز دنیا، درجه‌بندی و دسته‌بندی برای بازارهای داخلی و خارجی و کسب درآمد برای تولیدکنندگان از مرحله تولید تا توزیع محصول، ایجاد اشتغال و درآمد به‌خصوص برای افراد جویای کار در منطقه از جمله اهداف این طرح است.

وی افزود: این طرح با اعتباری نزدیک به 35 میلیارد ریال تا بهار 96 اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.