مدیر شیلات استان همدان از فعالیت ۷۱۱ واحد پرورش ماهی در استان خبر داد و گفت: 44 کارگاه نیز در استان همدان مشغول تولید ماهی های زینتی هستند.

فعالیت ۷۱۱ واحد پرورش ماهی در استان همدان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  علی دولو اظهار داشت:  پارسال ۳ میلیون ۸۲۰ هزار قطمه ماهی زینتی در استان همدان تولید شده است.

وی با اشاره به تولید ۵۰۲۶ تن ماهی خوراکی در سال گذشته در استان همدان، گفت: امسال تولید ۵۲۰۰ تن ماهی خوراکی هدفگذاری شده است.

دولو افزود: پارسال ۳۱۵۵ تن ماهی قزل آلا و ۱۸۷۳ تن ماهی گرمابی و کپور در استان همدان تولید شد که امسال در صورت مساعد بودن شرایط براساس پیش بینی ها تولیدات در مجموع به ۵۲۰۰ تن می رسد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره اینکه استان همدان رتبه ۱۱ کشور را در تولید ماهی داراست، اظهارداشت: سرانه مصرف ماهی در استان همدان ۷ کیلوگرم در سال است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی از جمله مشاغل خانگی در حوزه ماهیان زینتی و ماهیان خوراکی نیز محسوب می شود، گفت: توسعه مشاغل خانگی با تکیه بر تولید و توانمندی های داخلی از راهکارهای عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ارائه تسهیلات و صدور پروانه برای مشاغل خانگی را از جمله اقدامات این سازمان دانست و خواستار حضور بیشتر بانوان و دانشجویان تحصیلکرده در عرصه تولید ماهیان زینتی شد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار