سانداکار خوزستانی تیم‎ملی جوانان ووشوی بانوان با بیان این‎که کار کردن با مربی چینی یکی از بهترین تجربه‎های زندگی‎اش است، گفت: عزم خود را جزم کرده‎ام تا با شکست حریفم در روز جمعه برای اولین‎بار به مسابقات جهانی اعزام شوم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،شادی در خصوص آخرین مسابقه خود در انتخابی درون‌اردویی تیمملی جهت اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان جهان در بلغارستان اظهار کرد: در حال حاضر نخستین تجربه حضور در اردوی تیمملی و انتخابی مسابقات جهانی را پشت سر میگذارم و روز جمعه نیز آخرین مسابقه درون اردویی تیمملی را با نفر دوم وزن خودم برگزار میکنم که در صورت پیروزی به عنوان نماینده ایران در وزن 60 کیلوگرم به مسابقات جهانی بلغارستان اعزام می شوم.

وی بیان کرد: امسال اولین سال ورودم به تیمملی بود و تاکنون تجربه حضور در مسابقات آسیایی، بین‌المللی و جهانی را نداشتم و به یاری خدا عزم خود را جزم کردهام تا با شکست حریفم در روز جمعه، برای اولینبار به مسابقات جهانی اعزام شوم.

این سانداکار خوزستانی با اشاره به وضعیت آمادگیاش، افزود: با تمرینات فشردهای که در این مدت داشتهام، قطعاً پتانسیل اعزام به مسابقات جهانی را در خود میبینم. شرایطم عالی است و به نظرم میتوانم به راحتی حریفم، مائده هاشمی را شکست دهم.

وی اضافه کرد: البته هاشمی حریف قدری است و تجربه مسابقات بینالمللی و آسیایی را دارد ولی من هم در سطح خودم برای او حریف قدری هستم.

دارنده پنج مقام اول کشوری، از کار با مربی چینی تیمملی به عنوان یکی از بهترین تجربههای زندگی خود یاد کرد و گفت: در این دو هفته واقعاً چیزهای زیادی از او یاد گرفتم و اگر خدا بخواهد و حریف جمعهام را شکست دهم، باز هم این افتخار را خواهم داشت که در کنار او تمرین کنم.

وی تصریح کرد: اگرچه در سطح کشور مربیان بسیار خوبی در رشته ووشو داریم ولی اصولاً مربیان چینی انگیزه خاصی در تمرین به ورزشکار میدهند که فکر میکنم این موضوع به خصلت چینیها که انسانهای سختکوشی هستند، بازمیگردد. این مربی چینی بسیار در تمرینات به من و سایر بازیکنان کمک میکند و به اصطلاح "بسیار هوایمان را دارد" و این باعث میشود ما نیز در تمرین بیشتر تلاش کنیم.

علیدادی که اولین سال حضور در تیمملی را پشت سر میگذارد در اینباره عنوان کرد: کار کردن با اسطورههای جهانی مثل شهربانو و الهه منصوریان و همچنین مریم هاشمی که تجربه بسیار بالایی دارند، بسیار برایم جذاب است و قطعاً تمرین کردن کنار آن‌ها تجربه من را نیز بالا برده است. اگر پیش از این آمادگی من 50 درصد بود، در همین دو هفته با تمرین کردن کنار این اسطورهها، به جرات میگویم به سطح 80 درصد رسیدهام.

او در خصوص سطح مسابقات جهانی ووشو نیز اظهار کرد: معمولاً مسابقات جهانی راحتتر از مسابقات آسیایی است؛ با اینحال، امسال از سوی فدراسیون ووشو به ما اعلام شد که در تمام وزنها با حریفان چینی روبه‌رو خواهیم شد و با توجه به اینکه همواره حریف اصلی ایران در ووشو، کشور چین بوده است، طبعاً سطح مسابقات امسال بسیار بالا خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات این رشته ورزشی در خوزستان نیز خاطرنشان‌کرد: یکی از عمدهترین مشکلاتی که در ووشو وجود دارد، رسیدگی مالی به ورزشکاران است و به عقیده من اگر مسوولان هیات خوزستان حداقل هزینه رفت و برگشت ووشوکاران به مسابقات را بدهند، کافی خواهد بود.

دارنده دوازده مقام اول استانی افزود: سطح توقع ما ورزشکاران ووشو نسبت به ورزشکاران سایر رشته‌ها چندان هم بالا نیست و اگر مسوولان بتوانند حداقل نیازهای ما را برطرف کنند پیشرفت قابل ملاحظهای در استان و حتی کشور خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: با تمام اینها، من به مسوولان هیات ووشو نیز حق میدهم چرا که آن‌ها از هیچ کجا حمایت مالی نمیشوند و هیچ اسپانسری هم ندارند. اگر مسوولان رده بالاتر ورزش خوزستان بتوانند به هیات ووشو کمک کنند تا هیات هم بتواند به ما کمک کند، بخش عمدهای از مشکلات حل خواهد شد. من از وضعیت هیات خبر دارم و میدانم توانایی آنها به گونهای است که فقط میتوانند هزینه رفت را به ما ورزشکاران بدهند.

ملی‌پوش خوزستانی کشورمان افزود: به عنوان مثال زمانی که من برای تیمملی انتخاب شدم و قصد داشتم به اردو ملحق شوم، هیات خوزستان توانست تنها هزینه رفت من را پرداخت کند و از پرداخت هزینه برگشت معذور بود.

وی در پایان وضعیت ووشو خوزستان را به لحاظ مالی بسیار نابه‌سامان توصیف کرد و گفت: ورزشکاران تیم هیات ووشو استان حتی یک تیشرت و شلوار ست ندارند و این در حالی است که ما وقتی به مسابقات کشوری اعزام میشویم با چشم خودمان میبینیم که ووشوکاران سایر استانها بسیار شیک و منظم با گرمکنهای ست و کولهپشتی به رقابتها میآیند که اینها ناشی از بودجه خوب آن استانها و بودجه ناکافی هیات استان ما است.

انتهای پیام/ض
برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.