قزوین؛

باز شدن گره 8 واحد صنعتی استان

در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گره مشکلات 8 واحد صنعتی کوچک و متوسط گشوده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: در این جلسه مقررشد این واحد ها با معرفی به بانک ضمن دریافت تسهیلات ، بدهی آنها مجددتقسیط و برای باز  پرداخت به آنها مهلت داده شود.

در افشانی با اشاره به بخشودگی جرایم بدهکاران به سازمان تامین اجتماعی تا پایان شهریور ماه  اظهارکرد: واحدهای صنعتی که بدهی مالیاتی دارند تا پایان شهریور ماه می توانند پرداخت  بدهی خود را تقسیط کنند تا جریمه آنها بخشوده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این مراسم گفت:امسال با تسهیلاتی که دولت برای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته است پیش بینی می کنیم  بیش از 5 هزار نفر از هم استانی وارد چرخه کار و صنعت شوند.

بگفته پرزحمت، از  3 هزار و 500 واحد صنعتی استان، 400 واحد نیمه فعال و راکد هستند که با توجه به شرایطشان، اجاره و یا جایگزین می شوند.

وی افزود: با شناسایی و رصد 150 واحد غیر فعال در پروژه اقتصاد مقاومتی، به دستور استاندار و با معرفی  به بانکها درصدد  فعال کردن آنها  هستیم که تا امروز 60 واحد تعطیل برای بازگشت به چرخه تولید به بانک معرفی شده اند.

بگفته پرزحمت، بنابرمصوبه اقتصاد مقاومتی کشور  7 هزار و 500 واحد صنعتی نیمه فعال و راکد امسال باید فعال شوند که سهم استان 400 واحد صنعتی است که در سه ماه ابلاغ شده، 272 واحد صنعتی به سیستم بانک ها معرفی شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: از این میزان 200 واحد صنعتی و معدنی و 70 واحد نیز کشاورزی هستند که برای دریافت وام به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی معرفی شده اند.
وی ادامه داد: با راه اندازی این واحد ها پیش بینی می کنیم بطور میانگین 10 تا 12 نفر مشغول بکار شوند که  در مجموع برای حدود 4 هزار و 800  نفر در استان اشتغالزایی می شود.

پرزحمت از آمادگی 22 بانک دولتی و خصوصی برای رفع این مشکلات خبر داد و افزود:  تسهیلات تنها برای واحدهای کوچک زیر 50 نفر و واحدهای متوسط زیر 100 نفر و با اخذ  یارانه 18 درصد در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، در این تسهیلات معوقات بانکی، چک های برگشتی، بدهیات قبلی برای واحد ها لحاظ نشده است وواحدهای صنعتی استان برای رفع مشکلات خود می توانند برای دریافت تسهیلات  به سایت بهین یاب مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار