معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت : ازاحیاکنندگان خانه های تاریخی در قزوین حمایت می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ منوچهر حبیبی گفت: حدود ۶۰ خانه تاریخی در استان قزوین شناسایی شده که در صورت تقاضای مالکین برای احیاء و مرمت، حمایت ویژه خواهند شد.

وی در جلسه بررسی وضعیت خانه های تاریخی استان افزود : بیشتر این خانه ها مالک خصوصی دارند و تعداد محدودی هم در اختیار میراث فرهنگی است که در رویکرد جدید شرایط لازم را برای استفاده از این مکانها با تغییر کاربری فراهم خواهیم کرد تا ضمن ایجاد نشاط و شادابی در محله های تاریخی به رونق این مناطق کمک شود.

حبیبی با اشاره به اجرای موفق این مدل در شهرهایی مانند بروجرد، کاشان، تبریز، یزد و اصفهان، اظهار کرد: با احیاء و مرمت خانه های تاریخی استان می توان به رونق صنعت گردشگری کمک کرد.

معاون امور عمرانی استاندار «خانه بهروزی» را یک نمونه از خانه های احیاء شده در قزوین توصیف کرد و ادامه داد : خانه بهروزی خانه ای متعلق به دوران قاجار است که به شیوه معماری خانه سازی قاجاری، با حیاط مرکزی اصلی و حیاط های جانبی شکل گرفته .

حبیبی تصریح کرد: این خانه به همت بخش خصوصی که علاقمند احیاء بناهای تاریخی است نوسازی و مرمت شد و به عنوان اولین هتل سنتی استان فعالیت خود را آغاز کرد که میتواند الگویی برای تداوم این حرکت ارزشمند باشد تا ضمن بازسازی خانه های تاریخی به ظرفیت مراکز اقامتی استان نیز اضافه کرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار