حجاب هم برای خانم‌هاست و هم آقایان؛ به میزان زیبایی که سرمایه محسوب می‌شود، هزینه نگهداری افزایش پیدا می کند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام خاکی کارشناس مذهبی در برنامه «به افق آفتاب» رادیو ایران گفت: حجاب بیش از اینکه یک اصل دینی باشد، یک اصل عقلایی است.

وی در ادامه گفت: تفاوت است بین مغازه‌ای که لوازم پلاستیکی دارد، با مغازه‌ای که طلافروشی است؛ هزینه های حراست و نگهداری کسی که سرمایه زیادی دارد، بیشتر است. بنابراین به میزان زیبایی که سرمایه محسوب می‌شود، هزینه نگهداری افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه حجاب هم برای آقایان و هم برای خانم‌هاست، گفت: دلیل زیاد بودن البسه بانوان زیباتر بودن آنهاست.
 
حجت الاسلام خاکی در ادامه گفت: اگر با یک عالم علم فیزیک صحبت کنید و متوجه کم سوادی شما در زمینه علم فیزیک شود، از سطوح بالای علمی برای شما صحبت نمی کند. چون بهره ای از علم فیزیک ندارید، می‌داند آن سطح به درد شما نمی خورد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با بی حجابی بهره ای به شخص بی حجاب و طرف مقابلش نمی رسد. اولین قضاوت دیگران از فرد بر اساس پوشش خواهد بود. روایت داریم هرچه عقل فرد بیشتر شود لباسش نیز بلندتر می‌شود. بنابراین بی حجابی و عرضه خود برای تحسین دیگران مورد مذمت است.

وی در ادامه گفت: در مراسم خواستگاری حضور داماد با لباس تی شرت برای هیچ دختری قابل قبول نیست. بالا رفتن سن ازدواج و رقابت بی انتهای آرایشی ضررش برای دختران و پسران جامعه مان است که این ثمره بی حجابی و عرضه بی حساب زیبایی است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.