مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: هر خانواده ایرانی اگر هر هفته فقط یک کیسه نایلونی کمتر مصرف کند در سال یک میلیارد کیسه نایلونی کمتر مصرف می شود.

کاهش یک میلیاردی سالانه نایلون ها با حذف یک کیسه نایلونیسمانه زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: برنامه پاکسازی پارک جنگلی شیان از زباله های نایلونی، امروز به مناسبت 21 تیرماه مصادف با روز بدون نایلکس با مشارکت سازمان های مردم نهاد و کانون های اداره کل سلامت شهرداری تهران با هدف کاهش زباله های پلاستیکی برگزار شد.

وی افزود: سمن ها، گروه ها و تشکل های مردمی از مناطق و محلات مختلف شهر تهران در این مراسم شرکت کردند تا با همکاری اداره سلامت شهرداری و کانون های آن پیام این حرکت جمعی، کاهش زباله نایلونی را به گوش همه مردم برسانند تا توجه تمام شهروندان به نحوه زندگی و سبک زندگی خود باشد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: برگزاری و اجرای چنین مراسمی ما را برای داشتن زمینی عاری از محصولات پلاستیکی کمک خواهد کرد و باعث حفظ و انتقال محیط زیست و منابع طبیعی سالم به نسل های آینده ما می شود.

زمانی در ادامه تصریح کرد: کانون های مختلف در حوزه های سلامت از سطح محلات 354گانه تهران، سمن های محیط زیستی در بحث ساماندهی و مشارکت های مردمی حصور یافتند.

وی افزود: دبیرخانه شهر بدون نایلکس در محل اداره سلامت شهرداری تهران دایر است و برگزاری این قبیل مراسم ها با گذاشتن عناوین خاصی انجام می شود که هدف آن ها توجه ویژه به مسایل مربوط به حوزه سلامت و حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ سالم زندگی کردن است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: برای اینکه به هدف کاهش زباله های پلاستیکی در شهر برسیم به یک حرکت مستمر و دغدغه مند در این راستا نیازمندیم.

زمانی در ادامه تصریح کرد: ارائه دستورالعمل ها و برنامه های مختلف در راستای سلامت و محیط زیست فقط با حضور مداوم شهروندان میسر خواهد شد و به همین مناسبت امروز مشارکت مردم از محلات مختلف موجب دغدغه مندی و اهمیت بیشتر به اینگونه موضوعات می شود.

وی افزود: هر فرد ایرانی روزانه به طور متوسط 3 عدد نایلون مصرف می کند و اگر میزان نایلون مصرفی شهروندان درهفته فقط یک عدد کاهش یابد  در سال یک میلیارد کیسه نایلونی کمتر مصرف می شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت:اساس کار ما در حوزه سلامت برداشتن گام های موثر جهت ترویج سبک زندگی سالم برای شهروندان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار