اعضای شورای شهر پیشنهاد های خود را برای رفع معضلات خطوط راه آهن در مناطق 18 و 17بیان کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعضای شورای شهر تهران در دویست و هفتادو پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران دیدگاه خود و معضلات وجود در منطقه 17 و 18 تهران را به واسطه وجود راه آهن در این مناطق را بیان و بررسی کردند.

الهه راستگو رئيس كميته مشاركت هاي مردمی شورای اسلامی شهر تهران پس اظهارات مدير عامل راه آهن در خصوص مشكلات ناشي از عبور خطوط ريلی در مناطق ١٧و١٨ به بازديدهای مكرر خود از این دو منطقه اشاره كرد و افزود: ضمن اينكه از مدير عامل راه آهن بابت حضور در شورا به دليل درخواست بنده در جلسات گذشته قدر دانی می كنم اما اميدوارم موضوعات و چالش های شهروندان در كوتاه ترين زمان ممكن مرتفع شود. 

وی مهم ترين نگرانی خانواده ها و به ويژه مادران در اين دو منطقه پيش از انتقال خطوط به زير زمين را مخاطرات ناشی از عبور قطار برای کودکان عنوان كرد و گفت: متأسفانه امروز فضای ناامن شهری را پس از انتقال خطوط شاهدیم به گونه ای كه بنابه گفته شهروندان خانواده ها جرئت نمی كنند فرزندان خود را برای تحصيل به مدرسه بفرستند. 

عضو كميسيون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تأكيد بر اينكه عبور خطوط راه آهن تهران-تبريز و تهران-اهواز امنيت روانی مردم را سلب کرده، اظهار داشت: مديريت شهری تهران در طی سال های گذشته به دنبال تبديل تهران به عنوان شهر دوستدار كودك بوده و حتی اين موضوع در بليت های حمل و نقلی نیز درج شده اما متاسفانه علی رغم تأكيدبر بهبود وضعيت كودكان شرايط مناسبی را در اين دو منطقه به دليل نا امنی ايجاد شده برای كودكان شاهد نيستيم. 

راستگو بیان داشت: از راه آهن جمهوری اسلامی ايران تقاضا می شود، با صدور اجازه تغيير كاربری عرصه آزاد شده به شهرداری هر چه سريع تَر اين فضای ناامن را امن كند. 

وی با طرح اين پيشنهاد كه می توان هزينه خروج بخش منتقل نشده به زيرزمين را از طريق تهاتر و ارائه خدمات شهرداری به شركت راه آهن تأمين کرد، افزود: شهرداری بارها و بارها آمادگی خود را جهت ساماندهی عرصه آزاد شده و تبديل آن به فضای سبز اعلام کرده و بهتر است در جلسه امروز با تعيين زمان مشخص اين مشكل ديرينه منطقه17و 18 را برای هميشه حل کرد.

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اظهار داشت: منطقه 17 و 18 دارای بافت های فشرده است و این موضوع مشکل ایجاد کرده است و بیان می شود که خود معتادان اقدام به خراب کردن سیستم روشنایی و نیوجرسی ها می کنند باید کمیته ای تشکیل شود که این معضل حل شود.

ابوالفضل قناعتی عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران اظهار داشت: امروز باید در این جلسه تصمیمی گرفته شود تا مشکل مردم حل شود، بیان مشکلات خیلی چاره ساز نیست.

وی افزود: مردم شهر ری برای سفر با قطار به مشهد باید به ایستگاه تهران مراجعه کنند در صورتی که شهر ری دارای ایستگاه است که پیشنهاد می شود این ایستگاه شروع به کار کند.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: راه آهن در تمام شهرها نماد توسعه است و باعث بهبود شرایط زندگی مردم می شود.

وی افزود: در هند زندگی مردم به راه آهن وابسته است و امروز زندگی مردم مناطق 17 و 18 به تصمیم مدیر راه آهن بستگی دارد.

انصاری عضو شورای شهر تهران گفت: در مطالعات راه آهن باید حتما مطالعات فرهنگی انجام بگیرد و صرفا بررسی های اقتصادی ظلم به مردم است و اگر مطالعات فرهنگی انجام می گرفت جلوی خیلی از آسیب ها گرفته می شود و پروژه تبدیل به فرصت می شود.

وی افزود: پیشنهاد می کنم کمیسیونی تشکیل شود که با راه اندازی یک شرکت زمین در اختیار راه آهن باقی بماند و شهرداری آن را به فضای سبز تبدیل کند .

سروری رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران اظهار داشت: امروز در صحبت های مدیر عامل راه آهن هم صداقت و هم نگرانی مشاهده کردم و باید راهکاری اتخاذ کنیم تا این تهدید ایجاد شده در منطقه حل شود و شهرداری زمین ها را به وسیله تهاتر با بدهی دولت در اختیار بگیرد و نباید این موضوع را به آینده موکول کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۲ تير ۱۳۹۵
به نظر من عین ترمینال شرق و غرب و جنوب اتوبوسرانی برای قطار هم همین ترمینالها احداث شود . البته خارج از شهرها
آخرین اخبار