گزارش بلومبرگ:

کودتای نافرجام ترکیه، تهدیدی برای انتقال نفت در منطقه

وب‌سایت بلومبرگ در گزارشی تأثیر کودتای نافرجام ترکیه بر انتقال نفت منطقه را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، تلاش برای کودتای نظامی در ترکیه ممکن است به دلیل کاهش سرعت انتقال محموله‌های نفتی، به افزایش بهای طلای سیاه منجر شود. در حال حاضر خطوط حمل و نقل مشکلی ندارند.

شنبه یکی از مقامات مرکز حمل و نقل استانبول طی یک تماس تلفنی از باز بودن خطوط انتقال محموله‌ها خبر داد. رئیس موسسه مدیریت جهانی انرژی نیز در این خصوص اعلام کرد:«هر بی‌ثباتی در منطقه به افزایش بهای نفت منجر می‌شود. بویژه روند ارتباط ترکیه و سوریه تأثیر زیادی بر بهای نفت دارد.»

ترکیه نقشی حیاتی را در انتقال نفت از روسیه و عراق به دریای مدیترانه ایفا می‌کند. روزانه میلیون‌ها بشکه نفت از طریق خطوط و راه‌های آبی ترکیه منتقل می‌شوند. ترکیه که با سوریه هم مرز است در خاورمیانه در معرض تنش‌های شدیدی قرار دارد.

سران تُرک اعلام کردند پس از ساعت‌ها درگیری کودتا را سرکوب کرده‌اند. بیش از 1500 نیروی نظامی که در کودتا دست داشتند نیز بازداشت شدند.

بهای آتی نفت تحت تأثیر تنش‌های ترکیه به بشکه‌ای 46 دلار رسید. تنگه‌های ترکیه –داردانل و بسفر- نقاط انسداد اصلی برای انتقال نفت از طریق دریا هستند. در سال 2013 نزدیک به 2.9 میلیون بشکه نفت از این طریق انتقال داده شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در زمان انجام کودتا، انتقال نفت به «جیحان» ترکیه متوقف نشده است. همچنین یکی از مقامات که اصرار بر فاش نشدن نامش داشت اعلام کرد در زمان کودتا دست کم 10 تانکر حامل نفت خام در بنادر ترکیه بودند.

انتهای  پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار