وزیر بهداشت گفت: توسعه اورژانس و تخت‌های تنفسی در استان‌های درگیر با این معضل در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی گفت: خوشبختانه در زمینه هتلینگ اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال حاضر دو هزار متر مربع از فضاهای بیمارستانی کشور بازسازی و نوسازی شده است.

وی اظهار کرد: با این اقدامات حدود دو سوم از کار هتلینگ بیمارستانهای کشور انجام شده و یک سوم باقی مانده نیز تا پایان عمر دولت انجام می‌‌شود.

هاشمی نوسازی اورژانس‌ها را از دیگر برنامه‌های طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر همه اورژانس‌های کشور در حال نوسازی هستند و قطعا تا پایان عمر دولت اورژانس‌ بیمارستانها توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: بالغ بر 250 پروژه برای توسعهاورژانس‌های بیمارستانی کشور در دست اجراست که این تعداد جدای از اورژانس‌های غیربیمارستانی و جاده‌ای است.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود 90 هزار تخت بیمارستانی در کشور گفت: در حال حاضر برای جبران کمبودها به همین تعداد تخت بیمارستانینیاز داریم.

هاشمی گفت: دولت در این سفر برخلاف استانهای دیگر بیشترین اعتبار را به بخش سلامت استان اختصاص داده که اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم ویژه‌تر در بحث درمان بیماریهای مرتبط با ریزگردها در این مناطق کار کنیم، نیاز به توسعه اورژانس‌ها و تخت‌های تنفسی در استانهای درگیر با این معضل داریم که این امر در دستور کار است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.