تصادف های جاده ای در هرمزگان در سه ماه امسال 22 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس رئیس پلیس راه هرمزگان گفت : در این مدت شمار کشته ها در حوادث جاده ای نیز 14 درصد کاهش یافته است.
سرهنگ علی اسفندانی افزود : شمار مجروحان در این تصادفات نسبت به پارسال نه درصد کاهش یافته است.
وی گفت : آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس ،افزایش حضور فیزیکی پلیس در جاده ها و محورهای حادثه خیز و افزایش مبالغ جریمه های تخلفات رانندگی در استان از مهم ترین عوامل کاهش تصادفها است.
رئیس پلیس راه هرمزگان گفت : توجه نکردن به جلو ، خستگی و خواب آلودگی ، واژگونی خودرو ، استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی از مهمترین عوامل تصادفات جاده ای در استان است.
سرهنگ اسفندانی افزود : حدود 50 درصد حوادث جاده ای در استان به علت واژگونی خودرو است.
وی با اشاره به کمبود تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده های استان گفت : باید با همکاری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از همه امکانات و اعتبارات برای افزایش علایم رانندگی و در نتیجه کاهش تصادفات استفاده کرد.
رئیس پلیس راه هرمزگان گفت : 28 درصد تصادفهای جاده ای به علت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی راکبان موتورسیکلتهاست که بیشتر در محور شرق استان و در شب رخ می دهد.
سرهنگ اسفندانی افزود : استفاده نکردن از چراغ و لباسهای شبرنگ و کلاه ایمنی از مهمترین عوامل تصادفات راکبان موتورسیکلت است.
وی گفت : ارتقای فرهنگ ترافیک و افزایش آموزش در مدارس از مهمترین برنامه های امسال برای ایمنی بیشتر مسافران است.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.