تولیت آستان قدس رضوی گفت: آنچه که باعث شد ابهت ظاهری ارتش تا بن دندان مسلح آمریکا شکسته شود ظرفیت معنوی و الهی جوانان سپاه بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد ،عامل برتری مومنان بر غیرمومنان را نیروی عبودیت و ظرفیت الهی دانست و خاطرنشان کرد: نیروی عبودیت، بندگی و ظرفیت معنوی همان دست برتر خداوند و رمز پیروزی مومنان بر غیرمومنان است و همین نیروی معنویت بود که کشور ما را از معرکه‌ها، تنگه‌ها و فتنه‌هایی همچون هشت سال جنگ تحمیلی به سلامت گذر داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تنها راه مصونسازی جوانان در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های خارجی را تقویت ظرفیت عبودیت در آنها خواند و افزود: امروز مغرب زمین از تقابل نظامی با ایران ناامید شده و هجوم بی‌رحمانه‌ای را برای تغییر ذائقه و سبک زندگی اسلامی و ایرانی آغاز کرده که تنها راه مقابله با این هجمه گسترده، بالا بردن ظرفیت معنوی جوانان است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، با توجه به عنوان این نشست که نهضت امر به معروف و نهی از منکر بود، نظامسازی اسلامی را بر 4 بنیاد رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با مردم برای خدا و امر به معروف و نهی از منکر استوار دانست و گفت: تمام عرصه‌های زندگی بشری به این 4 شاخص منتهی می‌شود که در این میان امر به معروف و نهی از منکر به نوعی زیربنای همه‌ حرکات اجتماعی اسلام است.

وی افزود: اگر فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاعه یابد، قطعاً در کشور تحولی بزرگ ایجاد خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری کسانی که در لباس دین، نگاه سکولار دارند، را خطرناکترین‌ها برای جامعه اسلامی خواند و گفت: این افراد با وجود داشتن کسوت دینی، معتقدند دین در زندگی اجتماعی نباید تأثیر داشته باشد. اما نگاه اسلام میگوید دین پاسخ‌گوی تمام نیازهای اجتماعی انسان است و فقه می‌تواند در تمام شؤون زندگی آدمی جاری باشد.

وی با اشاره به اینکه فقه در معنای کامل آن، شامل فقه اکبر به معنای علم به عقاید و باورهای دینی، فقه اوسط به عنوان علم به اخلاق فاضله و کریمه و فقه اصغر به معنای علم به احکام واجب و محرمات است، عنوان کرد: اگر فقه به معنای آنچه در اسلام وجود دارد، در جلوه‌های فکری، اخلاقی، عملی و اجرایی فردی متجلی شد، آن‌گاه او مثل امام خمینی(ره) فقیه هدایتگر و جامع الشرایطی می‌شود که کلام و عمل او تأثیرگذار و روشنگر است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.