پایگاه اینترنتی اویل پرایس در مطلبی به بررسی نوسانات بهای نفت و تنش‌های موجود در بازار این ماده ارزشمند پرداخت.

اویل پرایس: چرا احتمال بهبود بهای نفت بعید است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اویل پرایس در مطلبی نوشت: با سقوط بهای نفت به 27 دلار، بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که تا پایان سال 2016 میلادی بهای هر بشکه طلای سیاه به 70 دلار می‌رسد. این در حالی است که با آغاز سال جاری میلادی بهای نفت بخشی از روند کاهشی خود را جبران کرد و در نیمه دوم سال به کانال 50 دلاری وارد شد. با این وجود اقتصاد خسته جهان بهای طلای سیاه را در فاز 40 دلاری نگه داشت.

تحلیلگران حوزه نفت و انرژی معتقدند اقتصاد جهان خسته است و هر رویداد جدیدی در عرصه سیاسی و اقتصادی موجب نوسان بهای طلای سیاه می‌شود. بهای جهانی نفت در چند ماه گذشته با نوسانات پی‌درپی مواجه بوده است و این امر روند رو به رشد بهای نفت را کُند کرده است.

رأی مثبت مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا، نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برگزاری انتخابات مجدد در اتریش، تداوم حملات تروریستی گروه تکفیری داعش، ادامه جنگ در سوریه، یمن و عراق مهم‌ترین موانع نوسانات شدید بهای نفت هستند.

در انتهای این مطلب آمده است: اقتصاد تا جایی می‌تواند رشد کند که مازاد تولید انرژی مقرون به صرفه باشد و زمانی که هزینه تولید انرژی غیرقابل‌کنترل شود، رشد اقتصادی از رشد بازمی‌ماند. در ژوئیه سال 2014 بهای نفت با سقوط چشمگیری مواجه شد با این حال، روند تولید نفت علی‌رغم بهای پایین آن مازاد بر نیاز جهانی تولید شد. این روند نخستین گام در ممانعت از افزایش بهای طلای سیاه شد. کاهش ارزش دلار و نرخ بهره صفر فدرال رزرو آمریکا نیز بر کاهش بهای نفت افزود. بنابراین ادامه نوسان در بازار نفت می‌تواند ترمیم بهای طلای سیاه را به تعویق اندازد و یا غیرممکن سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار