سرپرست سد و نيروگاه مسجدسليمان از صرفه جويي معادل 10 ميليارد ريال در اين شرکت خبر داد.

صرفه جویی 10 میلیارد ریالی در سد و نیروگاه مسجدسلیمان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سرپرست سد و نيروگاه مسجدسليمان گفت: اين ميزان صرفه جويي در نتيجه اجراي اصول اقتصاد مقاومتي و اجراي طرحها با استفاده از دانش بومي حاصل شد.

سيد حميد صالحي افزود: در راستاي اهداف و برنامه هاي استراتژيک سازمان آب و برق خوزستان و خط مشي اين شرکت اقدام به اجراي چند طرح نيروگاهي کرديم که براي اجراي آنها ضمن حمايت از توليدات داخلي از دانش کاملاً بومي جهت اجراي اين طرح ها استفاده شد.

وي اظهار کرد: نصب و راه اندازي سامانه جرثقيل سقفي 10 تن نيروگاه، اصلاح و بهينه سازي سامانه اطفاي حريق ترانسفورماتور، اصلاح و بهينه سازي سامانه  کنترل شارژر، بهينه سازي و رفع اشکال از سامانه اينورترهاي نيروگاه و کاهش الگوي مصرف انرژي در نيروگاه علاوه بر افزايش ضريب پايداري و جلوگيري از تريپ هاي ناخواسته، از طرح هاي اجرا شده با استفاده از دانش بومي بوده که صرفه جويي اقتصادي معادل 10 ميليارد ريال به دنبال داشته است.

وي خاطرنشان کرد: در صورت تأمين اعتبارات لازم، ساير طرحها نيز در راستاي اصلاح الگوي مصرف، عملياتي خواهند شد.

سد و نيروگاه دوهزار مگاواتي مسجدسليمان  که داراي هشت واحد 250 مگاواتي است که نقش مهمي در توليد انرژي الکتريکي، تنظيم ولتاژ و فرکانس در ساعات پيک شبکه برق کشور دارد  در 160 کيلومتري شرق اهواز و بر روي رودخانه کارون  ساخته شده است و ارتفاع اين سد  177 متر است .



انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار