بیش از 2 هزار و 700 تن شیر مازاد تولید از دامداران استان فارس خریداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: سهم استان از خرید حمایتی روزانه 100هزار تن شیر است و تا متعادل شدن قیمت شیر در بازار، حذف واسطه‌ها ادامه دارد.
احد بهجت حقیقی افزود: خرید حمایتی شامل واحدهایی است که بار میکروبی شیر تولیدی آنها زیر 100 هزار باشد بنابراین واحدهای دامپروری سنتی به دلیل اینکه بار میکروبی آنها بالای 100 هزار است مشمول خرید حمایتی نمی‌شوند.
وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی متولی خرید حمایتی شیر و اتحادیه دامداران استان فارس نیز مباشر خرید حمایتی شیر است ، ادامه داد: هر چند که شیر جزو محصولات استراتژیک نیست اما دولت در راستای حمایت از تولیدکننده و برای جلوگیری از زیان دامداران اقدام به خرید حمایتی شیر بسته به کیفیت محصول با قیمتی بین 1 هزار و 100 تا 1 هزار و 300 تومان کرده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان فارس  تصریح کرد : دولت امسال قیمت خرید هر کیلو شیر خام را 1 هزار و 440 تومان اعلام کرد اما صنایع لبنی، شیر با بار میکروبی زیر 100 هزار را 1 هزار و 200 تومان خریداری کرده است به همین دلیل دولت برای جلوگیری از زیان دامداران به خرید حمایتی شیر ورود کرده است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: خرید ، شیر ، مازاد ، دامداران ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار