مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان گفت: آب کاشان آتش زیر خاکستر است که بحران آن در خط قرمز غرق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اصفهان ؛محمدرضا اسدی عصر امروز چهارشنبه 30 تیرماه در دومین شورای اداری شهرستان کاشان، گفت:این خاکستر در بعضی مناطق کنار رفته‌است و آتش آن را در روستاها کاملا هویدا و  نگران‌کننده کرده‌است.

وی، بخشی از علل و عوامل و راهکارهای حل این معضل را طبیعی و بخشی را غیرطبیعی و با دخالت انسانی دانست و گفت:عملیاتی‌شدن راهکارهای غیرطبیعی با دخالت انسانی می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات بحران حوزه آب را برطرف‌خواهدکرد.

به‌گفته‌وی،میزان آب بر اساس آیات قرآنی از پیدایش زمین تاکنون ثابت است و مقداری کم و زیادنشده‌است اما وضعیت امرزو ما به‌دلیل رشد جمعیت و سرانه آب قابل در دسترس برای هر نفر در طول یکسال که هشت تا 10 هزار مترمکعب بود به کمتر از1000 مترمکعب کاهش یافته‌ آنرا در معرض خطر و کمبود قرارداده‌است.
 
رییس هیات مدیره شرکت آبفای کاشان، تصریح‌کرد:بخشی از این آب ثابت در کاشان بر اثر بی مبالاتی، توسعه صنعتی و نفوذ فاضلاب‌های آن آلوده شده‌است که مهار این مسائل حداقل عامل تاخیر ایجاد مشکلات خواهدشد.

اسدی،با تاکید بر اینکه تداوم روند مهارنشدن مشکلات بحران آب در آینده نزدیک شرایط آب شرب کاشان از مرز بحران خواهد گذشت گفت:هم‌اکنون نیز روزهای پنج‌شنبه و جمعه در شهر قمصر مشکل شدید کم‌آبی است و در شهر برزک در صورت قطع چهارساعته برق آب به مرز جیره‌بندی خواهدرسید.

وی، داشتن یک ضریب ذخیره آب را تاکید کرد و گفت:حل بخشی از مشکلات به خود مسوولان برمی‌گردد که می‌توانستیم کاری کنیم تا با مدیریت درست مصرف شرایط به این وضعیت قرار نگیرد.

به‌گفته‌وی،افزایش جمعیت و کاهش سرانه باعث شد مسائل و مشکلات بحران آب شدت پیداکند.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان ، اطلاع‌‎رسانی سریالی خبرنگاران شهرستان از وضعیت بحرانی آب و فرهنگ سازی آنها در مدیریت مصرف در رسانه‌ها و مطبوعات را خواستارشد و گفت:در صورتیکه هر شهروند کاشانی روزانه یک دقیقه از استحمام خود را در ریختن آب کاهش دهد یا اگر حدود 140 هزار مشترک از ریختن قطره‌ای آب از شیرمنازل در ثانیه جلوگیری کند کمک بزرگی در جلوگیری از بحران غیرقابل جبران و مدیریت مصرف این مایع حیاتی می‌کند.

اسدی اظهارداشت:اگر هر نفر از جمعیت 450 هزار نفری منطقه کاشان روزانه یک لیتر آب کمتر مصرف کند 450 متر مکعب و حدود چهار و نیم لیتر در ثانیه در آب صرفه‌جویی می‌شود .

وی،ایجاد کوچکترین وقفه در برق و وقوع حادثه در تجهیزات را عامل قطع آب و خطرناک دانست و گفت: پمپ 16حلقه چاه از 70 حلقه چاه کاشان طی 45 روز اخیر بر اثر گرما و کارکرد 22 و نیم ساعته در شبانه‌روز سوخت که با تلاش شبانه‌روزی همکاران دوباره به مدار بهره‌برداری برگشت.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.