رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای اداره امور خدماتی از ظرفیت مردمی بهتر استفاده شود و اینکه خیرین در بخش‌هایی مانند سلامت و درمان کمک می‌کنند موجب می‌شود انگیزه دولتی‌ها افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از قم ، دکتر لاریجانی دیشب در جمع اعضای مجمع خادمان و خیرین درمان و سلامت استان قم با تأکید بر لزوم گسترش استفاده از ظرفیت های مردمی برای رفع مشکلات افزود: شرایط کشور به نحوی است که برای رفع مسائل نیاز به حمایت بیشتر است، وضعیت بودجه در کل کشور به دلیل گسترده بودن حجم اداری محدود است و این باعث شده منابع کافی برای رسیدگی به بخش های عمرانی وجود نداشته باشد.

وی افزود: باید برای اداره امور خدماتی از ظرفیت مردمی بهتر استفاده شود و حضور  خیرین در بخش های سلامت و درمان موجب افزایش انگیزه فعالیت در بخش دولتی می شود.

دکترعلی لاریجانی با اشاره به ضرورت تقویت بهداشت و درمان بخش ها و روستا های با هدف کاهش مراجعه مرکز استان افزود: باید با تدوین آمایش بهداشت و درمان قم وضعیت پراکندگی مراکز و نیازهای هر بخش مورد مطالعه و شناسایی قرار گیرد تا با استفاده از ظرفیت خیرین مشکلات برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین بر ضرورت ایجاد طرح های اقتصادی مناسب در قم تاکید کرد و گفت: این طرح ها علاوه بر مزیت هایی مختلف اقتصادی و کمک به چرخه تولید، سبب تقویت اشتغال زایی در استان می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری است افزود: حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی با ایجاد کارگاه های فرشبافی و مراکز عرضه صنایع دستی در پیشگیری از این اسیب ها موثر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم رونق فضای کسب و کار افزود: اگر جوانان فن و حرفه ای بیاموزند کار ایجاد خواهد شد.

لاریجانی افزود: تجهیزات مراکز فنی و حرفه ای در قم فرسوده و مکان های آموزشی در این رابطه محدود است و باید برای تقویت و ارتقای این مرکز نقش بسیاری در یادگیری و توانمند سازی جوانان جویای کار دارد تلاش کرد.

وی همچنین با اشاره به سابقه سنت حسنه وقف در استان بر لزوم برنامه ریزی برای احیاء این سنت حسنه تاکید کرد. 

دانش جعفری مشاور وزیر بهداشت هم در این جلسه گزارشی از وضعیت حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور گفت: در حال حاضر 96 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد که از این میزان 20 درصد در بخش خصوصی و 80 درصد در بخش دولتی فعال هستند.

وی با بیان اینکه سالیانه بین 1600 تا 2 دوهزار تخت جدید به بیمارستان های کشور اضافه می شود گفت: هم اکنون 56 درصد تخت های بیمارستانی در کشور فرسوده هستند.

دانش جعفری سرانه تخت بیمارستانی در کشور را یک و 7 دهم درصد به ازاء هر یک هزار نفر اعلام کرد و گفت: وزارت بهدشت تلاش می کند این رقم را به دو و 8 دهم درصد به ازاء هر یک هزار نفر برساند. 

در این جلسه همچنین آخرین وضعیت طرح های بهداشت و درمان استان که از سوی خیرین و دانشگاه علوم پزشکی در حال اجراست بررسی شد.

احداث بیمارستان 110 تختخوابی تخصصی قلب و 2 پایگاه اورژانس 115 از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه به تصویب رسید.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.