مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت:معاونت فرهنگی ادراه اوقاف یکی از مهم ترین و پرمشغله ترین حوزه هاست .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر کل اداره اوقاف استان زنجان با بیان این که حوزه ی فرهنگی 33شناسه فرهنگی دارد گفت:آغاز سال تحصیلی با طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه همراه بود و بیش از 45 بقعه و مسجد در این طرح شرکت کردند.

نیک نام با اشاره به طرح آرامش بهاری ادامه داد:پاسخ به شبهات،خیمه ی معرفت و بحث کودک و نوجوان و خانواده از جمله برنامه هایی بودند که در آن ها ترویج وقف و امور خیریه انجام شد.

وی با بیان این که طرح ضیافت بهاری در ماه رمضان انجام شده است خاطر نشان کرد:در ایام ماه محرم هم در مدارس شبانه روزی مبلغان در مدارس حضور داشتند.

مدیر کل اداره اوقاف استان زنجان تصریح کرد:900بسته ی ملزومات دانش آموزی در مقطع های مختلف مدارس توزیع شد.

نیک نام افزود:بیش از 1000بسته غذایی در ماه رمضان و عید نوروز در بین نیازمندان توزیع شده است که هر یک به ارزش 300هزار تومن است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در استان افزود:سطح داوری در این مسابقات بالا رفته است و امتیازات شرکت کنندگان سریعا اعلام می شود.

مدیر کل اوقاف استان زنجان ادامه داد:5000هزار نفر در طرح ها و کلاس های حفظ قرآن شرکت کرده اند که از این بین 65 درصد کلاس ها به صورت مستمر برگزار می شود.

نیک نام با اشاره به موکب مسیر پیاده روی اربعین گفت:در این موکب بیش از یک میلیون نفر با چای و نان و پنیر پذیرایی شدند.

وی افزود:اداره اوقاف استان زنجان اولین استانی است که تفاهم نامه بین منابع طبیعی و اوقاف کاملا حل شد و تمام اراضی تفکیک شده است.

مدیر کل اوقاف استان زنجان تصریح کرد:حوزه ی علمیه ی شهرستان بیدار با 600میلیون هزینه در حال ساخت است و ساخت حوزه ی علمیه ی شهرستان سجاس آغاز شده است.

نیک نام افزود:بازسازی بقاع متبرکه در حال انجام است و 45بقعه در حال بازسازی هستند و 10مهندس برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند.

گفتنی است: بقعه قیدار نبی در شهرستان قیدار در حال بازسازی و تکمیل است.

انتهای پیام/ س
برچسب ها: وقف ، زنجان ، خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.