دبیر علمی دومین سمینار تومورهای سر و گردن از افزایش شیوع سرطان حنجره در بین سرطان‌های سر و گردن خبر داد و افزود: سیر صعودی این سرطانها نشان از ضرورت افزایش آگاهی مردم دارد.

دکتر نوید احمدی روزبهانی دبیر علمی دومین سمینار تومورهای سر و گردن در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزایش شیوع سرطانها  از جمله سر و گردن را از مشکلات جامعه کنونی عنوان کرد و گفت: با توجه به تنوع بافت‌ها و ارگانهای ناحیه سر و گردن با برگزاری سمینارهای آموزشی علمی، بحث و بررسی پیرامون انواع این تومورها در جهت به روز رسانی اطلاعات همگام با دنیا انجام می‌شود. 

وی شیوع سرطان‌های ناحیه سر و گردن به ویژه تومورهای دهان و حلق در کشور را مطابق میانگین جهانی خواند و ادامه داد: به دلیل موقعیت خاص این تومورها شاهد تاثیرات مخرب آن بر حواس انسان، ایجاد تغییر در شکل ظاهری صورت و مشکلات تشخیصی و درمانی آن هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه به طور کلی علت اصلی بروز سرطانها ناشناخته است، اظهار کرد: استعمال دخانیات از جمله سیگار به ویژه قلیان، مصرف الکل و ابتلا به برخی ویروس ها مانند ویروس پاپیلومای انسانی از جمله فاکتورهای خطرساز در افزایش بروز این تومورها هستند. 

احمدی روزبهانی اقدامات جراحی و غیر جراحی درمانی را همگام با پیشرفت‌های جهانی دانست و عنوان کرد: متداولترین روش درمانی در مراحل اولیه بروز بیماری جراحی بوده و شیمی درمانی و رادیوتراپی از دیگر اقدامات درمانی در مراحل پیشرفته و متاستاز بیماری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار