قزوین؛

تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان

در مراسمی از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ ر این مراسم از 55 صنعتگران و معدن کاران برتر استان قزوین با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.

تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان

استان قزوین سه هزار و 500 واحد تولیدی بزرگ و کوچک دارد.

در این مراسم استاندار قزوین گفت: برای خروج از رکود و رسیدن به رونق اقتصادی نیازمند کاهش تصدی گری دولت و مشارکت دادن بخش خصوصی و مردم در فعالیتها هستیم.

تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان

فریدون همتی  بیان کرد: بخش خصوصی باید بهره وری در تولید را جدی بگیرد و بتواند در بازارهای هدف حضور موفق داشته باشد و ضمن ارتباط با دانشگاه و شرکت های دانش بنیان برای کیفی سازی تولیدات خود همت کنند.

وی اضافه کرد: اگر مردم را در اقتصاد درگیر نکنیم نمی توانیم اهداف اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

استاندار یادآورشد: پیگیر پرداخت مطالبات ارزش افزوده صنعتگران هستیم که بخشی از آن انجام شده است و تا پایان سال هم بخش دیگری محقق خواهد شد.

وی گفت: در حمایت از تولید تاکید جدی داریم و ابلاغ کرده ایم که هیچ دستگاهی حق ندارد به دلیل بدهی واحدهای صنعتی از تولید جلوگیری کند و همه تصمیمات باید در کارگروه استانداری مصوب شود.

استاندار تصریح کرد: در سراسر کشور بیش از ۷۵۰۰ واحد با کمک دولت در مسیر تولید قرار خواهند گرفت که سهم استان قزوین ۴۰۰ واحد در بخش سرمایه در گردش و ۳۰۰ واحد در سایر بخش هاست که تا سقف ۱۰۰۰ واحد تلاش می کنیم تحت پوشش خدمات حمایتی دولت قرار گیرند.

وی بیان کرد: اگر این ۱۰۰۰ واحد از تسهیلات دولت برخوردار شود می توانیم با اشتغال جدید بخشی از مشکلات اقتصادی استان را حل کنیم.

 رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: در حال حاضر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه دولتی به دلیل مشکلات اعتباری روی زمین مانده که تکمیل آنها ۱۶ سال زمان لازم دارد.

تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان

داود محمدی  بیان کرد: اگر بتوانیم مشکلات نقدینگی ۵۰۰ واحد صنعتی را حل کنیم هدف گذاری خوبی در کاهش بیکاری و رونق تولید صورت گرفته و امیدواری بیشتر می شود.

محمدی اظهارداشت: اگر قرار است بر اساس تعهد استان حدود ۲۰ هزار شغل جدید ایجاد شود باید به فکر تکمیل ظرفیت های نیمه تمام، رفع موانع تولید و ایجاد بستر مناسبی برای چرخش اقتصادی صنعت و کشاورزی باشیم.

وی اضافه کرد: باید بخش خصوصی فعال در تولید موردحمایت جدی مسئولان دولتی قرار گیرد و برای اینکار لازم است دولت کوچک شود و کارها به مردم سپرده شود.

نماینده قزوین، البرز وآبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: قانون اجازه داده تا کارها به بخش خصوصی واگذار و دولت چابک و کوچک شود که باید این کار تسریع شود.

محمدی اضافه کرد: در کمیسیون اصل ۹۰ برای بهبود وضعیت تولید برنامه داریم و امیدواریم با ساماندهی گمرک و تامین تجهیزات به روز از ورود قاچاق کالا جلوگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این مراسم گفت: تاکنون هزار و 650 واحد در سامانه ثبت نام کرده اند که ۶۵۰ واحد در بخش کشاورزی و هزار واحد صنعتی است.

تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان

علی پرزحمت افزود : برای ۸۵۰ واحد مشکل سرمایه در گردش و ۱۵۰ واحد با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد تسهیلات داده می شود.

وی اضافه کرد : بررسی وضعیت ۹۰۰ واحد در استان به پایان رسیده که ۳۰۰ مورد به بانک معرفی شده است.

پرزحمت  اضافه کرد: از واحدهای بالای ۶۰ درصد فیزیکی هم ۷۰ واحد به بانک معرفی شده است و بیشتر مشکلات در حوزه بیمه، سرمایه درگردش، تامین اجتماعی و چک برگشتی است.

پرزحمت یادآوربا اشاره به سرمایه گذاری خارجی در استان گفت :  یک شرکت آلمانی برای ۱۵۰ میلیون یورو سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده و یک شرکت از بلژیک هم ۱۰۰ میلیون یورو در استان سرمایه گذاری خواهد کرد.

پرزحمت اظهارداشت: دو پروژه دیگر هم با مشارکت سرمایه گذاران خارجی فرانسه و ترکیه در کاسپین آغاز خواهد شد که با این طرح ها زمینه اشتغال جدید در استان فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین هم در این مراسم  گفت: قاچاق کالا، سود بالای بانکی،ثابت ماندن نرخ ارز و حسابرسی ۱۰ سال گذشته از مهمترین مشکلات تولید است که تولیدکنندگان را با چالش جدی روبرو کرده است.

تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان

علیرضا کشاورز قاسمی ، نرخ ارز و بالا بودن سودهای بانکی و حسابرسی ۱۰ سال گذشته از مشکلات تولیدکنندگان است  بیان کرد.

 وی افزود : اگر بازار رونق پیدا نکند تولید با وضعیت حادتری روبرو خواهد شد و برای رهایی از این مشکل باید با رفع موانع انگیزه سرمایه گذاران برای کار و تلاش تقویت شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار