استاندار استان گفت: رسانه های این استان به جای تخریب مدیران اجرایی آنها را به کار کردن برای کمک به توسعه همه جانبه ترغیب کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید موسی خادمی در نشست اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با موضوع آتش سوزی های اخیر جنگل ها و مراتع استان، افزود: برخی اخبار مغرضانه رسانه های این استان موجب بزرگنمایی مسائل و مشکلات شده و ناامیدی مردم را به دنبال دارد که بدترین گناه است.

وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم امیدوار کردن جامعه، بیان کرد: باید مردم را امیدوار کرده و اعتماد آنان سلب نشود زیرا مایوس کردن مردم موجب بروز مشکلات جدی خواهد شد.

خادمی با انتقاد از افرادی که اطلاعات لازم در حوزه های مختلف را ندارند و همچنین برخی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد که اقدام به انتشار اخبار مغرضانه می کنند، اظهار کرد: نباید در موضوعی که اشراف اطلاعاتی نیست اظهار نظر شود.

وی عنوان کرد: عده ای به دلیل بی اطلاعی و یا آگاهی ناکافی مطلبی را در جامعه منتشر می کنند و برخی بی اطلاع تر از آنان نیز خوشحال می شوند که سخنان خوبی مطرح شده است.

خادمی ابراز داشت: در کهگیلویه و بویراحمد به جای آنکه کمبودها برجسته شود باید به دنبال ایجاد فرصت برای کمک به رشد و پیشرفت روزافزون استان بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی افراد در این استان آرمانی، ایده آل و به قول معروف فضایی فکر می کنند در حالی که مطالبه گر بودن با فضایی فکر کردن تفاوت اساسی دارد.

خادمی گفت: سال گذشته تاکنون از محل اعتبارات ماده 180 هیچ مبلغی در کشور توزیع نشده اما عده ای در کهگیلویه و بویراحمد به دنبال آن هستند که با برخی اخبار غیرموثق و نادرست اقدام به مقصر جلوه دادن مدیران اجرایی استان در این زمینه کنند.

وی بیان کرد: افرادی سعی دارند با دستاویز قرار دادن اینگونه موارد و مسائل مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد را ضعیف نشان دهند که این امر جزو عادت ها و فرهنگ های نادرست رایج در استان است.

خادمی اظهار کرد: این اشتباه است که مدیران اجرایی در فضا و افکار عمومی ضعیف و مسئولیت ناپذیر جلوه داده شوند.

وی با اشاره به اینکه احساس می شود در کهگیلویه و بویراحمد هیچ علاقه ای به تشویق دیگران وجود ندارد، عنوان کرد: عده ای در این استان تنها به دنبال تنبیه سایرین و به ویژه مدیران اجرایی هستند.

خادمی ابراز داشت: برخی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوزی های اخیر عرصه های جنگلی و مرتعی این استان به جای اعلام اینکه برخی ها به کمک مسئولان اجرایی استان نیامدند باید اینگونه مطرح می کردند که عده ای در حال خاموش کردن آتش هستند و باید به کمک آنان شتافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان تفاوت اساسی بین این دو لحن، افزود: هرگاه در مواقع بروز بحران از جمله آتش سوزی جنگل ها و مراتع در کهگیلویه و بویراحمد مسائل ناامید کننده از سوی رسانه ها و برخی افراد کم اطلاع در این استان مطرح شود عده ای که در خانه خوابیده اند نیز احساس می کنند باید باز هم خوابید زیرا دیگران وارد عرصه نشده اند.

خادمی گفت: جنگل ها و مراتع جزو سرمایه ها و ظرفیت های مهم کهگیلویه و بویراحمد هستند و باید علاوه بر صیانت جدی از آنها بهره برداری های اقتصادی لازم نیز انجام شود.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه های جنگلی و مرتعی کهگیلویه و بویراحمد وظیفه همگانی است، بیان کرد: آتش سوزی های اخیر جنگل ها و مراتع این استان دو دلیل اصلی عمدی و یا سهوی دارد.

خادمی اظهار کرد: با عاملان آتش سوزی های عمدی برخورد جدی و قاطع شود هر چند که آتش سوزی های سهوی نیز نوعی سهل انگاری است و جرم محسوب می شود.

وی عنوان کرد: عده ای از مردم و نیروهای انسانی دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد که دارای شرایط لازم هستند در قالب گروه هایی در شهرستان های هشت گانه این استان برای مهار آتش سوزی های جنگل و مرتع استان مشخص و ساماندهی شوند.

خادمی ابراز داشت: نقاط بحرانی و دارای فراوانی آتش سوزی جنگل و مرتع در کهگیلویه و بویراحمد از سوی اداره های کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست این استان مشخص شود و آمادگی لازم نیز بین مدیران اجرایی و نهادهای دولتی استان برای مهار و اطفای آتش سوزی عرصه های جنگلی و مرتعی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.