مدیر آب و فاضلاب لنده گفت: آب این شهر هیچ‌گونه مشکلی از نظر شیمیایی و میکروبی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛شهر لنده دارای تعداد 4 هزار مشترک است که آب از طریق دو حلقه چاه از منطقه آبزرگه با دبی آب 100 لیتر در ثانیه تأمین می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب شهری لنده گفت: حجم مخزن آب شهر لنده دو هزار متر مکعب است که در حال حاضر یک منبع هزار متر مکعبی را در دستور کار داریم.

راکبی‌زاده گفت: مخزن جدید برای تأمین آب بالادست شهر لنده است که از نظر توپوگرافی بالاتر از مخزن دو هزار مترمکعبی فعلی در حال ساخت بوده و اکنون پیشرفت فیزیکی 30 درصدی را در طول گذشت سه ماه از اجرا دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه آب لنده همواره و به صورت مستمر برای پی بردن به وضعیت بهداشتی آن تحت آزمایشات میکروبی و شیمیایی قرار دارد، افزود: این کار از طریق خود ما و همچنین شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود.

مدیر آبفای شهری شهرستان لنده بیان کرد: در مدت 15 سال اخیر که آب شهر لنده از این ایستگاه تأمین می‌شود هیچ مشکلی وجود نداشته و حتی برای نمونه یک مورد بیماری ناقل آب در این شهرستان نداشته‌ایم.

راکبی‌زاده تصریح کرد: بنابراین بهتر است به جای توجه کردن به این موضوعات که شایعه‌ای بیش نیست به فرهنگ‌سازی مصرف آب در شهرستان اقدام کنیم تا دچار تنش آبی نشویم.

وی مشکل فعلی آب را در شهرستان لنده و بلکه در کل استان موضوع آلودگی آن ندانست و گفت: مشکل ما اکنون به مصرف بیش از حد و عدم صرفه‌جویی برمی‌گردد که باید فکری به حال آن شود.

مدیر آب و فاضلاب شهری لنده گفت: باید از طریق مدارس و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها و تریبون‌های نماز جمعه این موضوع فرهنگ‌سازی شود تا در آینده با مشکلات حاد و بحرانی روبه‌رو نشویم.

وی با توصیه به مردم شهر لنده که با خیال راحت و بدون هیچ‌گونه نگرانی آب این شهر را مصرف کنند، خاطرنشان کرد: تنها توقع ما از مردم این شهر فرهنگی که سابقه طولانی در حوزه فرهنگ و علم داشته‌اند مصرف بهینه آب است.

راکبی‌زاده افزود: خوشبختانه شهر لنده جز 6 شهر استان کهگیلویه و بویراحمد که دچار تنش آبی شده، نیست اما نباید از صرفه‌جویی برای جلوگیری از هرگونه مشکلی در آینده غافل شویم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: لنده ، اب الوده ، یاسوج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.