مدیرکل میراث فرهنگی گفت: تکمیل 70 طرح در حال اجرای گردشگری در این استان نیازمند یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمود باقری گفت: هم اکنون 40 اردوگاه تفریحی رفاهی از سوی میراث فرهنگی و 30 اردوگاه دیگر از سوی بخش خصوصی در مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است.

وی اظهار کرد: این پروژه ها 10 تا 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دشتک دیل، بی بی حکیمه (س) در گچساران، باغ چشمه بلقیس در چرام، کوه گل در سی سخت و تنگ گنجه ای در بویراحمد ازمهمترین طرح های گردشگری در حال اجرای این استان است.

وی با اشاره به این که استان کهگیلویه و بویراحمد با اقلیم چهار فصل هر ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر کشور است افزود: شتاب بخشی به این طرح ها برای رونق گردشگری ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد با بیان این که توسعه گردشگری بهترین راهکار برای ایجاد فرصت های شغلی است افزود: واگذاری کمپینگ های گردشگری به بخش خصوصی از راهبردهای دولت برای توسعه گردشگری است.

باقری تعداد اردوگاه های گردشگری واگذار شده به بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید را 16 مورد ذکر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: 14 منطقه نمونه گردشگری، 11 روستای هدف گردشگری، 17 اردوگاه رفاهی و چهارکمپینگ اقامتی در این استان وجود دارد.

باقری گفت: 11فضای اقامتی و پذیرایی با 207 اتاق و 698 تخت در کهگیلویه و بویراحمد خدمات رسانی می کند.

وی تصریح کرد:کهگیلویه وبویراحمد با داشتن بیش از 300تفرجگاه طبیعی، حدود دو هزارو 600 اثر تاریخی، بیش از 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران است.

بیش از دو و میلیون و نیم نفر امسال از جاذبه های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.

این استان 700 هزار نفری با طبیعت چهارفصل، جاذبه های متنوع گردشگری و اقلیم چهارفصل مقصد صدها هزار گردشگر در طول سال است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.