20 هزار میلیارد ریال اعتبار در صندوق توسعه ملی برای توسعه صادرات پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری خوزستان در نشست هم اندیشی بخش دولتی و بخش خصوصی درخرمشهرگفت: بخشنامه جدید دولت از محل صندوق توسعه ملی به منظور توسعه صادرات غیر نفتی، حضور در نمایشگاه های بین المللی، پرداخت مشوق های صادراتی به میزان دو میلیارد دلار معادل 20 هزار میلیارد ریال در صندوق توسعه ملی با نرخ های پایین تخصیص داده شده ولی هنوز این بخشنامه اجرایی نشده است.

رضا قیصی پور افزود:اگرچه کشور در سال های 91 و 92 در شرایط تحریم به سر می برد، در دو مرز شلمچه و چذابه 1.5 میلیارد دلار صادرات  انجام شد.

وی با تشریح مشکلات زیرساختی مرزهای چذابه و شلمچه، گفت:چذابه مشکلاتی نظیر تامین آب، برق و جاده دارد و دولت نیز، تلاش می کند این مشکلات را رفع کند.

 مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی و بین المللی استاندار ی خوزستان افزود:در حوزه تجاری از سال 92 گزارشی از عمده مشکلات منطقه آزاد اروند تهیه شده که لازم است، سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در بارانداز شلمچه گسترش یابد.

قیصی پور گفت:مشکلات مرزهای شلمچه و چذابه نیز به استاندار خوزستان ارائه شده است و استاندار نیز با توجه به شرایط بیکاری، بر سرمایه گذاری در این منطقه و رفع مشکلات تامین زیرساخت ها تاکید کرد.

مدیر روابط تجاری با عراق در استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت:برای توسعه صادرات در مرز شلمچه باید زیرساخت ها برای ورود سرمایه گذار و گردشگر فراهم شود و با توجه به وجود مشکلات زیرساختی صادراتی در مرز شلمچه، اگر اقدام موثری انجام نشود، بازار عراق را از دست خواهیم داد و راه برای توسعه بازار ترکیه، هندوستان و سایر کشورهای را در این زمینه فراهم می شود.

فاضل سلامات افزود:با نشست هایی که با طرف عراقی داشتیم سالانه 400 هزار ویزا برای زائرانی که به ایران وارد می شوند، صادر شده و این فرصت قابل توجهی است که بخش گردشگری فعال شود.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت بیشتر فعالان گردشگری در مرزها، گفت:برای تحقق این مهم، باید تمام امکانات، آژانس مسافری، گردشگری و موارد مورد نیاز گردشگران در مرزها فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.