اهالی ۶ روستای منطقه آزاد اروند با مفاهیم گردشگری روستایی آشنامی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اهالی ۶ روستای این منطقه با  مفاهیم و ویژگیهای گردشگری روستایی در قالب برگزاری کارگاه آموزشی آشنا می شوند.

سید مرتضی نعمت زاده با اشاره به اینکه در زمان حاضر این شش روستا  به عنوان نمونه برای اجرای طرح گردشگری روستایی انتخاب شده اند، افزود: زنان و مردان روستاهای سادات، غانمیه، فیاضی، بدریه، معاف و شلحه در شهرهای آبادان و خرمشهر با حضور در برخی از حسینیه های پیش بینی شده در روستاها با موضوعات و مفاهیمی در حوزه گردشگری و شناسایی جاذبه های تاریخی، طبیعی و مذهبی آشنا شدند.

وی گفت: قصد داریم تا در کنار مبحث گردشگری دفاع مقدس تحت عنوان اعزام کاروانهای راهیان نور، سایر پتانسیل های گردشگری منطقه را  نیز با هدف بهره برداری پایدار و صحیح از آنها شناسایی و معرفی کنیم.

نعمت زاده با بیان اینکه هدف نهایی ما از انجام این اقدامات، آماده سازی اقامتگاه های محلی از جمله خانه های روستایی برای استقبال از میهمانان و به خصوص گردشگران روستایی است، افزود: اهالی روستاهای یاد شده پس از آشنایی با مباحث، مفاهیم و ویژگیهای گردشگری روستایی، نسبت به معرفی پتانسیل ها، جاذبه ها و فعالیتهای قابل انجام در مناطق خود اقدام می کنند تا به این ترتیب در فرآیند طراحی و مدیریت برنامه گردشگری روستایی با سازمان منطقه آژاد اروند همکاری کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همچنین در این کارگاه های آموزشی راهنمایان جوان روستایی با شیوه های پذیرش و راهنمایی گردشگران آشنا شدند.

وی  با اشاره به مسئله روستاگردی به عنوان یکی از انواع گردشگری افزود: روستاگردان به طور معمول به قصد آشنایی با ارزش های زیستی، سنتی و بومی روستا، جامعه محلی، طرز معیشت، نحوه زندگی و شکل مشارکت روستائیان در فرآیند تولید به روستاها می روند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.