مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه گفت:در سال گذشته 106 درصد تعهدات فنی‌وحرفه‌ای استان محقق شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از کرمانشاه، داوود ناصری امید گفت: سال گذشته آزمون‌های سنجش برای 100 هزار نفر از متقاضیان برگزار شد که 70 درصد این افراد موفق به دریافت گواهینامه شدند.

وی گفت:تعهدات سالانه آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در دو بخش دولتی و خصوصی هشت و نیم میلیون نفر ساعت اعلام کرد که حدود 40 هزار نفر دوره را شامل می‌شود.

مدیر کل فنی‌وحرفه‌ای کرمانشاه افزود: سال گذشته نزدیک به 600 هزار نفر ساعت در روستاها تحت پوشش آموزش‌های مهارتی اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه قرار گرفتند.

ناصری‌امید با اشاره به تجهیز 20 کارگاه آموزشی برای ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان استان، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته میزان بازگشت به زندان زندانیانی که آموزش‌های مهارتی را دیده باشند زیر دو درصد است که این عدد بین دیگر زندانیان به طور میانگین 30 درصد است.

وی در ادامه با اشاره به پربرکت بودن سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه برای بخش فنی‌وحرفه‌ای گفت: سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه برای این استان با چهار پروژه مهم همراه بود که سه مورد از این پروژه‌ها  در شهرستان‌های هرسین، اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی با پیشرفت فیزیکی تقریبا 100درصدی در حال تجهیز هستند.

ناصری‌ امید پروژه دیگری که سفر مقام معظم رهبری برای این استان به همراه داشت را پروژه مرکز هایتک دانست و افزود: این پروژه در قالب 10 کارگاه در محل اداره کل فنی و حرفه‌ای در کرمانشاه در حال ساخت است که یکی از مراکز منحصر به‌فرد کشور خواهد بود و نمونه تجهیزات آن حتی در دانشگاه‌های منطقه غرب نیز وجود ندارد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای کرمانشاه سپس تعداد مراکز دولتی اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان را 22 مرکز دانست.

ناصری‌امید تعداد آموزشگاه‌های بخش خصوصی وابسته به اداره کل فنی‌وحرفه‌اتی استان کرمانشاه را نیز 350 اموزشگاه اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.