این یادواره با شعار"یک پایت را بردار" با حضور۱۱جانباز هشت سال دفاع مقدس ، در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ سید ناصر حسینی پور نویسنده ی کتاب"پایی که جا ماند"در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع شهدا گفت : روایت خاطرات شهدا در هر مراسم باعث افزایش بصیرت و شناخت ، نسبت به پیشینه ی پر افتخار کشورمان است.

حسینی پور در ادامه ضمن روایت خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس ، اشتباه بزرگ صدام و دشمنان فعلی نظام و انقلاب را ، در عدم شناخت دقیق مدل جنگ"حسین فهمیده ای"دانست ، که مهمترین ویژگی آن عشق به اهل بیت(ع)و اعتماد به توانایی های درونی است که از واقعه ی کربلا و عاشورا سرچشمه می گیرد.

وی در ادامه با مطرح کردن این سوال که"آیا کسانی که حقوق هایی با ارقام نجومی دریافت می کنند ، روحیه ی جهادی و خدمت به مردم را خواهند داشت؟"گفت : منش شهدا در این زمینه هم باید الگو قرار گیرد ، زیرا در همان روزهای سخت جنگ ، یکی از شهدا به دلیل وضعیت مالی نسبتا مناسب درخواست کاهش نیمی از حقوق خود را کرد، که این نشان دهنده ی جایگاه انسانیت و اخلاق در جنگ انقلابی ما بوده است.

حسینی پور  همچنین بیان کرد : شهدای هسته ای ما هم با عزت در شرایط سخت تحریم کمر دشمن را شکسته و در مقابل آنها ایستادگی کردند ، که این باید الگوی جامعه ی ما در شرایط فعلی باشد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح، از تعدادی از جانبازان و همسرانشان تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار