درویش به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

3 شیفت کار می‌کنیم تا 100 کیلومتر تا پایان سال به مترو تهران اضافه شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: ساخت مترو تا اواسط سال 96 پایان می پذیرد و پس از آن طرح توسعه مترو و خطوط جدید را در دستور کار خواهیم داشت.

3 شیفت کار می‌کنیم تا 100 کیلومتر تا پایان سال به مترو تهران اضافه شودهابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مرحله ریل گذاری یکی از ایستگاه های خط 7 مترو، اظهار داشت: ساخت تونل خط 7 مترو به اتمام رسیده و در حال حاضر وارد مرحله ریل گذاری شده است.

وی با بیان اینکه پروژه خط 7 مترو تا پایان سال 95 به اتمام خواهد رسید، افزود: ایستگاه بریانک در 3 طبقه با زیر بنای 12 هزار متر در دست احداث است. این خط به سمت شرقی- غربی و شمالی- جنوبی در حال بهره برداری است که از شرق به افسریه و از شمال به میدان صنعت می رسد.

درویش ادامه داد: مترو بعد از انقلاب اسلامی در ایران در 2 مرحله مورد بهره برداری قرار گرفت که مرحله اول، از اوایل انقلاب تا سال 84 و مقطع دوم بعد از سال 84 تا امروز ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با تأکید بر اینکه حدود 39 کیلومتر مترو تا سال 84 به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: بخشی از مقدار متعلق به مترو کرج است که به صورت روساز و بخشی نیز به صورت تونل به طول 35 کیلومتر احداث شده است.

وی افزود: در حال حاضر و در زمان باقی مانده، طبق برنامه مدون مدیریت شهری، شهرداری تهران، معاونت حمل و نقل و شورای شهر تهران باید 100 کیلومتر مترو به 200 کیلومتر موجود اضافه شود که با توجه به زمان کوتاه، کاری پر حجم و نفس گیر در پیش داریم.

درویش تأکید کرد: برای رسیدن  به این هدف باید به صورت سه شیفت کار کنیم و این پروژه را تا پایان سال95 و یا اواسط سال 96 به پایان برسانیم.
 
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: هم اکنون سه پروژه؛ مترو فرودگاه حضرت امام (ره )، مترو خط 7 و خط 6 در دست ساخت است که مترو فرودگاه امام(ره) از حرم مطهر تا فرودگاه امام (ره) به طول 32کیلومتر، خط 7 افسریه به سمت شرقی، غربی تا خیابان شهید نواب به طول 27 کیلومتر و 25 ایستگاه و خط 6 از جنوب شرق به شمال غرب تهران ( شهران تا  کن)  به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: در حال حاضر در خط 7 به سمت روسازی پیش می رویم و تا 2 ماه دیگر TBM از زمین بیرون خواهد آمد.

درویش در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای توسعه مترو شهرهای حومه تهران دارید؟ گفت: طرح توسعه مترو حومه ای یعنی شهرهای اقماری جزو برنامه های آتی شرکت مترو تهران است به عنوان مثال مترو تهران _پردیس را در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه گفت: تا اواسط سال 96 بخش اعظمی از مترو به پایان خواهد رسید و بعد از آن طرح توسعه مترو و خطوط جدید را در دستور کار خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مترو علاوه بر اینکه یک حمل و نقل عمومی است باعث اشتعال زایی نیز می شود، افزود: در حال حاضر حدود 80 هزار تن به صورت مستقیم و غیر مستقیم به عنوان راننده، خط نگهدار و نیز در بخش خدمات از طریق صنعت مترو ارتزاق می کنند.

درویش با تأکید بر اینکه انجام این پروژه ها نیاز به پشتیبانی دارد، تصریح کرد: برای انجام این پروژه ها به بیش از 12 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که از توان شهرداری خارج است و دولت  می تواند در این زمینه به کمک فاینانس به صنعت مترو کمک کند. و اگر این پروژه ها به سرانجام برسد، در روز بیش از 7 میلیون سفر خواهیم داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
ساخت مترو فرودگاه امام خمینی تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
با سلام لطفا بپرسید چرا حقوق خدمات مترو با تاخیر ÷رداخت میشود و کسی پاسخگو نیستکمترین حقوق رسمی در مترو دو میلیون و سیصد است و خدمات یک ملیون و دویست با تشکر
آخرین اخبار