معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران از بدهی 5 هزار و 182 میلیارد تومانی شهرداری تهران به پیمانکاران حقیقی و حقوقی خبر داد.

بدهی5 هزار و 182 میلیاردی شهرداری به پیمانکارانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قدرت الله گودرزی معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران در دویست و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به منظور ارائه گزارش در خصوص دیون شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی در صحن علنی شورا، اظهار داشت: شهرداری تهران 8 هزار و 515 میلیارد تومان بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی دارد.


وی با بیان اینکه شهرداری تهران به پیمانکاران حقیقق و حقوقی 5 هزار و 182 میلیارد تومان بدهی دارد،گفت: همچنین بدهی شهرداری در خصوص املاک و مستغلات  1713 میلیارد تومان، بیمه و مالیات 481 میلیارد تومان و در سایر حساب ها 1138 میلیارد تومان برآورد شده است.


معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران با اشاره به تغییرات برخی از شاخص های توسعه شهر تهران در طی 10 سال گذشته، تصریح کرد: خطوط بهره برداری شده مترو از 34 کیلومتر به 134 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

گودرزی با بیان اینکه ایستگاه های مترو از 37 ایستگاه به 101 ایستگاه افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: طبق حسابرسی های انجام شده توسط حسابرسان،شهرداری تهران 12 هزار میلیارد تومان در خصوص احداث خطوط مترو، هزینه کرده است.

وی اضافه کرد: حسابرسان این حسابرسی ها را برای تایید و احصا مطالبات شهرداری تهران از دولت تعیین کرده اند، در حالی که این هزینه ها بیشتر از 12 هزار میلیارد بوده است.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: اگر بنا بود 100 کیلومتر مترو در سال جاری احداث شود، شهرداری تهران باید بیش از 25 هزار میلیارد تومان هزینه می کرد.

گودرزی با اشاره به در دست بودن خطوط 6 و 7 مترو تهران افزود: در حال حاضر 27 کیلومتر خط7 مترو در دست احداث بوده و همچنین بیش از 37 کیلومتر خط 6 در حال ساخت است که این 2 خط تا پایان 6 ماهه دوم سال آینده به بهره برداری می رسند.

وی با تاکید بر اینکه برای تکمیل این 2 خط، 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و هزینه کرده ایم، گفت: ما بقی در دست اقدام بوده و به این مبالغ اضافه خواهد شد.

گودرزی به احداث خط فرودگاه امام خمینی(ره) به طول 52 کیلومتر اشاره کرد و افزود: وظیفه احداث این خط بر عهده دولت بوده اما به دلیل ضرورت وجود این خط، شهرداری تهران آن را احداث کرده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ناوگان مترو طی سال های گذشته از 76 به 1353 واگن افزایش یافته است، تصریح کرد: همچنان شهرداری تهران خرید ناوگان مترو را در دستور کار خود دارد و به زودی تعداد ناوگان مترو را افزایش می دهد.

وی با اشاره به احداث تونل توحید، حکیم ،نیایش، رسالت و امیرکبیر به طول 22کیلومتر، یادآور شد: طول بزرگراه های تهران از 315 به 540 کیلومتر افزایش یافته است.

گودرزی با بیان اینکه تونل شبکه های جمع آوری آب های سطحی از 41 به 82 کیلومتر رسیده است، تاکید کرد: در سال های گذشته با کوچکترین بارندگی، آب در معابر و خیابان های شهر تهران جمع می شد اما امروزه دیگر با این مشکل رو به رو نیستیم.

گودرزی با تاکید بر اینکه تعداد پل های غیر همسطح تهران از 157 به 353 کیلومتر افزایش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر تعداد ایستگاه های آتش نشانی از 72 ایستگاه به 121 ایستگاه رسیده است.

وی به افزایش سرانه فضای سبز درون شهری از 9.2 به 15 .9 اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز برون شهری از 8.1 به 23.5 رسیده است.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: تعداد پارک های تهران از 1381 به 2هزار پارک افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بر اساس اسناد و مدارک، رقم های بدهی خود را اعلام کرده است، گفت: اگر در خصوص تکمیل پروژه های شهرداری تهران محدودیت هایی وجود نداشت، تا به امروز اقدامات انجام شده شهرداری تهران بیش از اقدامات انجام شده بود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اضافه کرد: اسناد چک هایی که در حال وصول است، 980 میلیارد تومان است.

گودرزی با بیان اینکه در حال حاضر عوارض معوقه و درآمدهای پایدار هزار و 456 میلیارد تومان است، تاکید کرد: هنوز مردم بدهی های خود را به شهرداری تهران پرداخت نکرده اند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران سال گذشته نسبت به سال 93 ،55 درصد کاهش درآمدهای صدور پروانه ساخت و ساز داشته است، تصریح کرد: تعطیلات پروژه ها و علت طولانی شدن برخی قراردادها باعث افزایش دیون شهرداری تهران شده است.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: عدم ارائه صورت وضعیت توسط پیمانکاران مشکلاتی را برای شهرداری تهران ایجاد کرده است.


گودرزی با تاکید بر اینکه شهرداری 62 هزار و 26 میلیارد تومان بودجه نقد و 47هزارو 850 میلیارد تومان بودجه غیر نقد داشته است، گفت: دیون پیمانکاران 7.7 دهم نسبت به این عدد است، در حالی که در سایر سازمان ها و ارگان های دولتی 20 تا 30 درصد دیون داریم.

وی با اشاره به املاک و دارایی های فروخته شده شهرداری تهران، اذعان داشت: کل املاک فروخته شده در مسائل و ماموریت ها 9هزار و 6 میلیارد تومان بوده، در حالی که کل املاک خریداری شده توسط شهرداری 21هزار و 809 میلیارد تومان بوده است و این یعنی اینکه شهرداری در حال حاضر 2 و نیم برابر املاک فروخته شده، دارایی دارد.

گودرزی به پروژه هایی مانند شهر آفتاب با مساحت 265 هکتار و دریاچه چیتگر اشاره کرد و گفت: برخی از پروژه های شهرداری تهران به صورت تهاتر فروخته شده است.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات دریافتی از سوی شهرداری 9200 میلیارد تومان بوده است، گفت: این در حالی است که 3هزار و 270 میلیارد تومان از این بدهی تسهیلات مربوط به دوران مدیریت قبل از ما در شهر مربوط می‌شود.

وی با اشاره به ریز تسهیلات دریافتی برای پروژه‌های عمرانی شهر تهران به خوش‌حسابی شهرداری در ارائه پرداخت اقساط بانکی تصریح کرد: در سال 94 مدیران عامل بانک‌ها، شهرداری تهران را در پرداخت به موقع اقساط جزء بهترین ارگان‌ها دانسته‌اند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به فرآیند تسویه و دیون سنوات شهرداری یادآور شد: 80 درصد دیون زیر 100 میلیون تومان است که تا پایان شهریور آن را پرداخت خواهیم کرد،92  درصد دیون نیز کمتر از 500 میلیون تومان است که مطمئن باشید تسویه آن در راس همه ماموریت‌های شهرداری قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار