ده ها کشته در حملات هوایی آمریکا به شمال سوریه

در حملات هوایی ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در شمال سوریه، دست کم 28 غیرنظامی جان باختند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، در ادامه حملات هوایی ائتلاف نظامی تحت رهبری امریکا در استان حلب در شمال سوریه، دست کم 28 غیرنظامی جان باخته و شمار زیادی زخمی شدند.

بر این اساس،  گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» روز پنج شنبه (7 مرداد ) اعلام کرد در این حملات هوایی شهر غندور که   در دست کم 23 کیلومتری شهر خشونت زده منبج قرار دارد، بمباران شد که در اثر آن دست کم 28 غیرنظامی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

 این در حالی است که حملات هوایی23 جولای ( 2 مرداد) امریکا به روستای نواجه در شرق منبج نیز دست کم 15 کشته بر جا گذاشت و چند روز قبل از آن جنگنده های ائتلاف نظامی تحت فرمان امریکا در حمله ای مرگبار حوالی منبج را بمباران کردند که در اثر آن بیش از صد غیرنظامی کشته شدند.

 وزارت امور خارجه سوریه 20 جولای (30 تیر) در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های فرانسه روستای توخان الکبری را در شمال منبج هدف قرار داده اند که در اثر آن 120 غیرنظامی جان باخته اند.

 بر پایه این بیانیه، یک روز پیشتر، 20 غیرنظامی در حمله هوایی ائتلاف تحت هدایت امریکا به منبج کشته شدند.

 نهم ژوئن (20 خرداد) نیز دست کم 30 غیرنظامی از جمله کودکان در ادامه حملات هوایی ائتلاف تحت هدایت امریکا به آن چه مواضع تروریست های داعش در منبج عنوان می شود، جان باختند.

 ده عضو یک خانواده نیز در حمله 21 ماه می (اول خرداد) ائتلاف تحت فرمان امریکا به روستای ارشاف که در هشت کیلومتری شهر مارع قرار دارد، قربانی شدند.

 ائتلاف تحت فرمان امریکا از سپتامبر 2014 بدون مجوز دمشق و یا سازمان ملل حملات هوایی خود را علیه آن چه مواضع تروریست های داعش می نامد، آغاز کرده است.

 این در حالی است که گفته می شود کمپین نظامی امریکا در سوریه در دستیابی به هدف عنوان شده و نابودی داعش ناموفق بوده است و در حملات هوایی ائتلاف تحت هدایت امریکا غیرنظامیان هدف قرارگرفته و کشته می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار