بخشنامه های سخت گیرانه ایمنی برای واحدهای پتروشیمی

رییس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت : بخشنامه های هشدار ایمنی درباره وقوع حوادث در فصل تابستان صادر شده است.

به گزارش گروه افتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی،  علیرضا نریمان نژاد  گفت : دستورالعمل های ابلاغی برای تمامی شرکت های پتروشیمی لازم الاجرا است و بخش نخست این بخشنامه ها موضوع هشدار ایمنی مربوط به وقوع حوادث در فصل تابستان و نظارت بر فعالیت های پر ریسک و نیز اخذ پروانه برای تمامی فعالیت هایی که خطرزا باشد، مورد تاکید قرار دارد.

وی افزود: بحث انجام فعالیت ها بر اساس دستور العمل های ایمنی عملیات sop نظارت بر گروه های سرپرستی بهره برداری و تعمیرات، فعالیت های خطرناک، خودداری از فعالیت های غیر معمول و بررسی تجهیزات از نکات مهم بخش نخست این بخشنامه است.

به گفته نریمان نژاد، بخشنامه دوم شامل لزوم انجام ممیزی ایمنی در مراحل پیش راه اندازی واحدهای پتروشیمی و طرح های جدید است.

وی افزود: لزوم به روزآوری منظم شبکه آبرسانی آتش نشانی، برقراری سیستم کشف گاز، برقراری سیستم فوم ریزی و کولینگ مخازن و انجام سایر ممیزی ها از دیگر نکات این دستورالعمل است.

رییس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بخش سوم مواردی از جمله به کارگیری اصول و توجه به نکات ایمنی در مخازن ذخیره سازی مواد شیمیایی و اطمینان از کارایی سیستم فوم ریزی و کولینگ سازی و همچنین اطمینان از برقراری شبکه آبرسانی اتش نشانی و بررسی ای مستمر طراحی مخازن و سیستم های موجود است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار