اصفهان؛

برگزاری اجلاسیه 590 شهید روحانی و طلبه استان اصفهان

اجلاسیه 590 شهید روحانی و طلبه استان اصفهان و یادواره 150 شهید مدرسه علمیه امام صادق چهارباغ با قرائت پیام آیت ا.. مظاهری از مراجع تقلید برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در بخشی از  پیام  آیت ا.. مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان به  هشتمین اجلاسیه 590 شهید روحانی و طلبه استان اصفهان آمده است: انقلاب شکوهمند  اسلامی ونهضت دینی  امام راحل  یکی از میدان های آزمایش روحانیت بود و شهیدان بافضیلت  حوزه ها در این عرصه خطیر  نقش  برجسته خود در پاسداری  از حریم مقدس اسلام را به روشنی ایفا نمودند.
در بخش پایانی این  پیام آمده است:
تهذیب  و تعلم دین  و معارف انسان ساز یینی ،هدایت به سوی کمال و صراط مستقیم، حکومت و عدالت اجتماعی مهم ترین برنامه هایی است  که بنابر آیات شریف قران  رسولان الهی  به دنبال آن بوده اند ... وا مروز  نیز بی تردید  ادامه  راه نورانی  شهیدان عزیز  در گرو توجه و التزام  به همین آرمان های بلند است و سعادت ما نیز با همین اهداف بزرگ پیوند خورده است.
از خداوند تعلی توفیق بر مجاهدت  برای این ارمان ها را مسالت کرده و از می طلبیم که ما را نیز در زمره مجاهدان و شهیدان  این راه قرار دهد.
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اصفهان دراین اجلاسیه در جمع گسترده طلاب و روحانیون و خانواده معزز شهدای این استان گفت: حدود 30 هزار روحانی در جنگ تحمیلی پیشاپیش رزمندگان از میهن اسلامی دفاع کردند که حدود چهار هزار نفر از روحانیون در هشت سال دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
آیت ا... یوسف طباطبایی افزود: استان اصفهان با تقدیم 590 شهید روحانی وطلبه بیشترین تعداد شهدای روحانی کشور را در دوران دفاع مقدس به خود ا ختصاص داده است.
امام جمعه اصفهان، حضور پرشور روحانیون را در جبهه های حق علیه باطل الگویی برای رزمندگان اسلام دانست و گفت: روحانیون در خط مقدم دفاع مقدس همچون رزمندگان سلاح به دست  با دشمن می جنگیدند.
دبیر این اجلاسیه گفت: این اجلاسیه برای حفظ روحیه ایثار و شهادت و تجلیل و گرامیداشت شهدای روحانی هرساله برگزار می‌شود و سلسله همایش در 25 شهرستانی که شهدای طلبه و روحانی دارند در حال برگزاری است در پایان به این اجلاسیه همگانی متصل خواهد شد.
حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط افزود:هشتمین اجلاسیه 590 شهید روحانی و طلبه استان اصفهان و یادواره 150 شهید مدرسه علمیه امام صادق (ع) بامحوریت شهید حجت‌الاسلام علی اکبر اژه‌ای به عنوان شهید شاخص قشر طلبه و روحانی استان اصفهان انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: این شهید والامقام نقش ویژه‌ای در قبل از انقلاب داشتند و با سخنرانی‌های خود به هدایت مردم می‌پرداختند و با شهید دکتر بهشتی و شهید مطهری همگام بودند که در حادثه حزب جمهوری به شهادت رسیدند.
 همزمان با برگزاری این اجلاسیه پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در مدرسه علمیه امام صادق (ع) بر روی دستان مردم شهید پرور اصفهان تشییع شد.
در حاشیه این اجلاس اجتماع بزرگ عزاداران به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)  نیز با حضور استاندار ، فرماندهان ارشد سپاه استان، روحانیون و طلاب و همچنین خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از مردم اصفهان برگزار شد.
ملاقات با خانواده‌های شهدا، طراحی پوستر، ساخت یادمان و رونمایی از کتاب ویژه 150 شهید مدرسه علمیه امام صادق(ع) نیز از جمله برنامه‌هایی بود که در حاشیه این اجلاسیه برگزار شد.
همچنین نماز ظهر وعصر به امامت آیت ا... مظاهری از مراجع تقلید ورییس حوزه علمیه اصفهان اقامه شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.