رئیس اداره فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:حدود 33 درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان هنرجوی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حشمت‌الله حسنی تعداد هنرستان‌های استان کرمانشاه را 170 هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اعلام کرد و افزود: در سال تحصیلی گذشته حدود 14 هزار نفر هنرجو در هنرستان‌های استان کرمانشاه تحصیل کردند.

رئیس اداره فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال برای جذب 38.53 درصد دانش‌آموزانی که باید انتخاب رشته‌ کنند به سمت هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش برنامه‌ریزی شده است.

حسنی گفت: در سال تحصیلی پیش رو هنرجویانی که هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، می‌توانند در 22 رشته فنی‌وحرفه‌‍ای و بیش از 85 رشته کار و دانش مشغول به تحصیل شوند.

وی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه در سال‌های اخیر توسعه خوبی در بخش هنرستان‌ها داشته است، به خالی بودن بخشی از ظرفیت هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته حدود 40 درصد ظرفیت هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش استان خالی بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.