وبسایت رادیوی ملی آمریکا از زبان یک کارشناس روس به بیان فایده پیروزی ترامپ برای روسیه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر‌‌) در مطلبی با اشاره به ادعای کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون درباره هک ایمیل‌های شخصی اعضای ارشد کمیته ملی حزب دموکرات از سوی نهادهای اطلاعاتی روسیه و اینکه این افشاگری در راستای کمک انتخاباتی رئیس جمهور روسیه به دونالد ترامپ - نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان - بوده است، نوشت: میت رامنی - نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2012 - از روسیه با عنوان بزرگترین تهدید ژئوپولیتیک آمریکا نام برد؛ اما دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری امسال جمهور‌ی‌خواهان - ضمن تمجید از شخصیت پوتین، خواستار افشاگری بیشتر نهادهای اطلاعاتی روسیه درباره رقیب انتخاباتی خود شده است.

«جولیا ایوف» - کارشناس مسائل روسیه و مقاله‌نویس پولیتیکو و فارن پالیسی - در پاسخ به این پرسش که آیا ولادیمیر پوتین دشمنی خاصی با کلینتون دارد، ضمن تایید این مسئله می‌گوید: خصومت پوتین و کلینتون به سال 2011 باز می‌گردد؛ یعنی زمانیکه نامزد انتخاباتی امروز حزب دموکرات به عنوان وزیر امور خارجه وقت آمریکا صحت نتایج انتخابات پارلمانی روسیه را مورد تردید قرار داد و به طرفداری از معترضان روسی پرداخت. این موضع‌گیری کلینتون باعث خشم پوتین شد و تلویزیون دولتی روسیه نیز وزارت امور خارجه آمریکا را به حمایت از مخالفان پوتین و دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرد. اما در مقابل، پوتین و ترامپ از ابتدای شروع رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا اظهارات تمجیدآمیزی را درمورد یکدیگر به کار برده اند.

این کارشناس روس می‌گوید: به همین دلیل این امکان وجود دارد که دولت روسیه با توجه به روابط نزدیک خود با ویکی‌لیکس و پناهنده شدن «ادوارد اسنودن» به این کشور بخواهد اسنادی را در حمایت از ترامپ و ضدیت با کلینتون منتشر کند. چراکه پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری‌ آمریکا برای روسیه به مراتب بهتر از کلینتون است. 

وی در توضیح این ادعا می‌گوید: از نظر پوتین، کلینتون یک شخصیت جنگ‌طلب است که با شنیدن خبر مرگ معمر قذافی از فرط خوشحالی با صدای بلند خندید و شروع به دست زدن کرد. اما در مقابل، از نظر او، ترامپ یک شخصیت پراگماتیک (عمل‌گرا) است که به خوبی می‌داند برای نجات آمریکا باید نفوذ بیش از حد آن را در مناطق مختلف جهان کاهش دهد و این مسئله‌ای است که مسکو برای افزایش نفوذ خود به شدت به آن نیازمند است. بنابراین، برای کشوری که می‌خواهد از خلاء قدرت آمریکا به منظور افزایش دامنه قدرت خود استفاده کند، ترامپ بهترین گزینه برای ریاست جمهوری است.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار