600 میلیارد ریال تسهیلات از محل سند توسعه ملی برای اجرای 9 طرح گردشگری در استان کردستان و طی سال گذشته و امسال مصوب شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اعلام این خبر گفت: از این محل  پرداخت تسهیلات به سه طرح هتل لاله سنندج، فاز دوم هتل شادی و هتل هورامان نهایی شده است

وطن دوست افزود: برای جذب گردشگر و افزایش تعداد کمپ های گردشگری در مناطق هدف گردشگری مانند غار کرفتو، اورامان، دریاچه زریوار و پالنگان همچنین ساماندهی خانه مسافرها و اقامتگاه های بوم گردی در مناطق روستایی تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

وی گفت: در سال گذشته 137 هزار و 500 گردشگر خارجی وارد استان کردستان شدند که در مقایسه با سال قبل از آن 10 درصد افزایش داشته است.
وی همچنین از افزایش12درصدی اقامتگاه های گردشگری کردستان خبر داد و گفت: با هدف جذب گردشگر به استان 15 درصد هزینه های پذیرایی و 30 درصد هزینه های اقامتی گردشگران تخفیف داده شده است.
100 رستوران و مجتمع بین راهی، 38 دفتر خدمات مسافرتی، 28 هتل گردشگری، یک هتل آپارتمان و 24 مهمانپذیر و در مجموع سه هزار و 300 تخت در سطح استان کردستان وجود دارد.
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.