معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان از برگزاری دوره‌های مهارت آموزی فرهنگی ویژه دانشجویان ماده 28 این دانشگاه از فردا خبر داد.

علیرضا صادق‌زاده معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای دانشجو معلمانی که از طریق ماده 28 آموزش و پرورش در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و با توجه به تأمین نیازهای آموزش و پرورش در تمامی ابعاد آموزشی و پرورشی دوره‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: دانشجویان ماده 28 در دوره‌ای یک ساله و با توجه به تأخیری که آموزش و پرورش در معرفی افراد داشت طی 2 ترم فشرده یعنی از اسفند تا خرداد ماه، 34 واحد درسی را گذرانده و برای تأمین نیازهای بخش فرهنگی این حرفه اقدام به برگزاری چنین طرحی در دستور کار قرار گرفت.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه با اجرای این طرح نقش معلم به مثابه مربی تحقق می‌یابد، اظهار کرد: در دو مرحله حضوری و غیرحضوری این دوره برای مشمولان در نظر گرفته شده و با ایجاد بازدیدها، هم‌اندیشی‌ها و کارگاه‌های آموزشی؛ معلمان با مسائل پیش روی دانش‌آموزانشان در آینده آشنا می‌شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دوره‌های حضوری در 4 روز انجام می‌شود؛ یادآور شد: کارگاه‌ها و هم‌اندیشی‌های مسئله‌محور از جمله برنامه‌های این دوره بوده هم‌چنین انگیزه‌بخشی برای توجه به مسائل پرورشی و تربیتی دانش‌ آموزان از دیگر برنامه‌های مورد توجه در این دوره است.

صادق‌زاده با بیان اینکه دوره‌های غیرحضوری برای مشمولان در استان‌های محل سکونت خود انجام می‌شود، گفت: 3 مرحله مصاحبه با پیشکسوتان مدارس، مشاهده و مراجعه به مدرسه متناسب با رشته تحصیلی و حضور یافتن در مراکز تربیتی و کانون‌های پرورشی و فکری جزو برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشجویان این دوره با شرایط و فضای آموزشی آشنایی داشته و برخی از آن‌ها حتی سابقه تدریس دارند لذا چنین طرحی صرفاً با ایجاد اصلاح نگرش و ارتقای انگیزش در مواجهه با مسائل تربیتی ایجاد شده و هدف آن صرفا آموزش نبوده چرا که در این مدت کوتاه امکان آموزش کامل همانند دانشجو معلمانی چهار سال آموزش دیده در دانشگاه میسر نیست.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: دانشجویان ماده 28 در هفت استان تهران، کرمان، اصفهان، آذربایجان غربی، مازندران، لرستان و سیستان و بلوچستان برای مهارت‌آموزی فرهنگی آموزش می‌بینند. 

صادق‌زاده از شرکت 2 هزار و 106 دانشجوی پسر و هزار و 117 دانشجوی دختر در این طرح خبر داد و گفت: 200 امتیاز از هزار امتیاز آزمون صلاحیت حرفه‌ای معلمی به این دوره اختصاص می‌یابد و حضور دانشجویان در این طرح الزامی است.

وی افزود: این دوره فرهنگی آزمون کتبی نداشته و براساس گزارش‌های مکتوب در پایان دوره حضوری و غیرحضوری که توسط دانشجویان نوشته شده، ارزیابی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه با اشاره به اینکه اساتید این دوره‌ها از داخل و خارج دانشگاه هستند، عنوان کرد: دوره‌های حضوری در هفت محور بایدها و نبایدهای معلمی، فلسفه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی، فرآیند جامعه‌‌پذیری و مواجهه با مسائل اجتماعی، ابعاد و آثار آسیب‌های اجتماعی، نقش خانواده، رسانه و مسجد در تربیت، چگونگی تلفیق آموزش‌های درسی با ارزش‌ها و منشأ مواجهه با پدیده‌ها و بحران‌های اجتماعی تبیین می‌‌شود.

وی گفت: حضور تمامی دانشجویان در این طرح الزامی بوده و 80 امتیاز از مجموع  200 نمره را شرکت در دوره‌های حضوری شامل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.