سکوی فاز 20 میدان گازی پارس جنوبی تا پایان شهریور در آب‌های عسلویه استان بوشهر نصب می‌شود.



به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجری طرح توسعه فازهای 20 و 21 میدان گازی پارس جنوبی گفت: سکوی فاز 20پارس جنوبی، 91 درصد پیشرفت دارد و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در حال ساخت آن است.

علیرضا عبادی افزود: شرایط برای نصب این سکو تا پایان شهریور فراهم خواهد شد و عملیات راه اندازی آن تا پایان دی امسال انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که بخش حفاری فاز20 پارس جنوبی، تا پایان شهریور تکمیل می‎شود، گفت: تاکنون عملیات اجرایی برای تکمیل هشت حلقه چاه این فازها صورت گرفته و سه حلقه چاه باقی مانده نیز تا اواخر شهریور به مرحله نهایی حفاری می رسد.

 تأسیسات دریایی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی، شامل دو سکوی دریایی با 22 حلقه چاه در فاصله 105 کیلومتری ساحل عسلویه استان بوشهر قرار گرفته است و گاز تولیدی با دو رشته خط لوله هر کدام به طول 105کیلومتر به پالایشگاه خشکی منتقل می‌شود.

با راه اندازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی کشورمان می‌تواند روزانه دو میلیارد فوت مکعب از مخزن مشترک میدان گازی پارس جنوبی برداشت کند که این امر درآمدزایی سالانه چهار میلیارد دلاری را برای کشور به همراه دارد.

وزارت نفت قصد دارد امسال شش سکوی پارس جنوبی را نصب و راه اندازی کند که تا کنون دو سکو با توان برداشت روزانه یک میلیارد و 500 میلیون فوت مکعب گاز، در موقعیت فازهای 19 و 21 نصب شده است.

 با راه اندازی این شش سکو، ظرفیت برداشت گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی بیش از صد میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد و به 530 تا 540 میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.