با توجه به اینکه میزان سکته های قلبی در فصل زمستان افزایش می یابد بیمارانی که مشکلات زمینه ای قلب دارند در برابر سرما آسیب پذیرترند.

  دکتر نیک پژوه متخصص طب کار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در فصل زمستان سرما موجب تنگ شدن عروق خون رسان به قلب می شود که اين مسئله فشار بیشتری به قلب وارد می کند و قلب مجبور می شود تلاش بیشتری برای خون رسانی به اعضای بدن انجام دهد واین مسئله در بیمارانی که مستعد ناراحتی های قلبی هستند  زمینه بروز سکته رامی تواند افزایش دهد.
نیک پژوه اظهار داشت: این اسپاسم تحمیلی به قلب موجب می شود فرد بدون هیچ علامت پیش زمینه ای دچار سکته شود.
وی افزود: توصیه ما به افرادی که مشکلات قبلی دارند یا کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند این است که در فصل زمستان کمتر در هوای آزاد تردد داشته باشند و تا حد امکان از پوشش مناسب برخوردار باشند.
* بیماران قلبی در برابر سرما آسیب پذیرترند
دکتر شریف کاشانی متخصص قلب و عروق در ادامه اظهار داشت: بروز سکته های قلبی در فصل زمستان افزایش می یابد واین افزایش حدود 30 درصد مراجعات به اورژانس بیمارستان های قلبی را ا فزایش می دهد.
شریف کاشانی اظهار داشت: سرما با تنگ کردن عروق موجب بروز انسداد در رگ هایی می شود که بوسیله چربی گرفتگی دارند .
وی با بیان اینکه همچنین کاهش دما بروز بیماری های تنفسی را دربیماران قلبی افزایش می دهد خاطر نشان کرد: ابتلا به سرما خوردگی در انفولا نزا نيز از دیگر مواردی است که بدن این بیماران را مستعد سکته در این فصل می کند.
وی افزود: توصیه ما به گروه پرخطر در برابر بیماری های قلبی در فصل زمستان این است که تا حد امکان از منزل خارج نشوند و به نوشیدن مایعات گرم مبادرت ورزند.
* در زمستان بروز سکته های قلبی تا 30 درصد افزایش می یابد
دکتر محمد حسنی متخصص قلب و عروق نيز اظهار داشت: زمستان فصلی است که به علت آلودگی و کاهش دما موجب انزوای بیماران قلب و عروق می شود.
محمد حسنی گفت: درفصل زمستان چند عامل در بروز سکته های قلبی دخیل هستند که مهمترین آن کاهش دما توام با آلودگی هواست.
وی با بیان اینکه این دو عامل با بروز اسپاسم های قلبی و افزایش دفعات تنفسی وفشار خون، فشار زیادی را به قلب وارد می کنند خاطر نشان کرد: شاید این شرایط برای یک فرد سالم هیچ خطری نداشته باشد اما کسانیکه از بیماری های قلبی و عروق رنج می برند نیازمند مراقبت های بیشتری هستند.
وی تصریح کرد: عدم تردد در محیط باز که دمای پائینی دارد،  ورزش نکردن دراین هواي ازاد و پوشیدن لباس گرم کافی توصیه هایی است که دراین فصل به این بیماران کمک می کند./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار