مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر کشور گفت: 90 درصد مرگ و میر ها بیماری های غیرواگیراست.

90 درصد مرگ و میرها، بیماری های غیرواگیر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد کوشا در همایش نشست مدیران گروه بیماری های غیر واگیر دانشگاه های کشور گفت:14 درصد مرگ ومیرها حوادث، 13 درصد سرطان ،2درصد دیابت و36 درصد بیماری های قلبی عروقی است.

وی ادامه داد: پیشگری کنترل بیماری های غیر واگیر از مهم ترین مشکلاتی است که سلامت جامعه را در معرض تهدید قرار می دهد.

مدیرکل دفتر بیماری های غیر واگیر با اشاره  به اینکه بیماری های غیر واگیر مزمن نیستند ودر دوره ای زمان خاصی از عمر اتفاق می افتد افزود: بیماری های تنفسی ،اختلال های روانی ،سرطان،دیابت وبیماری های قلبی وعروقی از جمله این بیماری ها است که در صورت مصرف الکل ،رژیم غذایی نامناسب ،نداشتن فعالیت فیزیکی ودخانیات می تواند این عوامل را تشدید کند.

احمد با اشاره به اینکه همه سازمان ها وظیفه تامین سلامت مردم را بر عهده دارند، اضافه کرد: در این میان نقش مردم برای جلوگیری از این بیماری ها بسیار مهم و اساسی است.

وی به مسمومیت معتادان به سرب اشاره کرد و افزود : در صورت افزایش افراد معتاد به این نوع مسمویت سیستم سلامت راه اندازی خواهد شد.

در این مراسم همچنین معاون مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه 790 واحد مرکز بهداشت در استان فعالیت می کنند، گفت: اولویت این پایگاه ها حفظ سلامت مردم و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر است .

جلال الدین امیری با بیان اینکه 88 درصد  مردم استان همدان فعالیت فیزیکی مناسب ندارند، ادامه داد:8/39 درصد افراد در معرض خطر فشار خون ودیابت قرار دارند  و 3/3درصد افراد نیز در معرض بیماری دیابت هستند.

امیری با اشاره به اینکه سرطان پوست بیشترین گروه مبتلایان به سرطان بوده عنوان کرد :در سال 92 -262 سرطان پوست در استان همدان ثبت شده و اولویت بعدی این بیماری ها سرطان معده است.

انتهای پیام/ م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.